بررسی عوامل موثر بر رضایت شغلی و تاثیر آن بر عملكرد نیروهای آتش نشانی در شهر تهران

بررسی عوامل موثر بر رضایت شغلی و تاثیر آن بر عملكرد نیروهای آتش نشانی در شهر تهران

پایان نامه رضایت شغلی
پایان نامه رضایت شغلی کارکنان
دانلود پایان نامه رضایت شغلی
پایان نامه در مورد رضایت شغلی
پایان نامه بررسی عوامل موثر بر رضایت شغلی کارکنان
پایان نامه تاثیر رضایت شغلی بر عملكرد کارکنان

رفتن به سایت اصلی

دانلود پایان نامه کارشناسی ارشد مدیریت دولتی گرایش مالی

بررسی عوامل مؤثر بر رضایت شغلی و تأثیر آن بر عملكرد نیروها

(مطالعه موردی:نیروهای آتش نشانی در شهر تهران)

 

 

چکیده : 

این پژوهش با هدف کلی بررسی عوامل مؤثر بر رضایت شغلی و تأثیر آن بر عملکرد نیروهای عملیاتی در سازمان آتش نشانی شهر تهران انجام گرفته است . و علاوه بر این هدف کلی ، اندازه گیری میزان رضایت ، تعیین عوامل تأثیر گذار بر ضایت شغلی از اهداف دیگر این تحقیق می باشد . برای رسیدن به این اهداف ، از بین نیروهای عملیاتی شاغل در ایستگاههای عملیاتی که بالغ بر 3000 نفر می باشند با استفاده از روش نمونه گیری ساده نمونه ای به تعداد تقریبی 95 نفر انتخاب گردید . لذا این تحقیق از نظر هدف جزء تحقیقات کاربردی بشمار می آید و از نظر روش اجرا با استفاده از پرسش نامه ، به جمع آوری اطلاعات پرداخته شده ، و بعنوان تحقیق توصیفی پیمایشی محسوب می شود و پس از جمع آوری اطلاعات ، با استفاذه از نرم افزا  spss  و آزمونهای r پیرسون و تحلیل رگرسیون به تجزیه وتحلیل داده های جمع آوری شده پرداخته شده و نهایتا” نتایج زیر بعنوان نتایج کلی این تحقیق حاصل شده است .

 

 بین رضایت شغلی و عملکرد با ضریب همبستگی ( 48/0 ) رابطه مستقیم و با شدت متوسط وجود دارد . در بین عوامل مؤثر بر رضایت شغلی عوامل سازمانی ( 72/0 ) بیشترین تأثیر را بر عملکرد دارد . در مرتبه دوم عوامل گروهی ( 52/0 ) و در مرتبه سوم عامل مدیریت مشترک با ضریب همبستگی ( 25/0 ) با میزان عملکرد رابطه دارد . با توجه به ابعاد تشکیل دهنده عوامل فوق ؛ بعد حقوق و مزایا بیشترین تأثیر را در رضایت شغلی و همچنین عملکرد نیروها دارد و کمترین تأثیر مربوط به شرایط کار می باشد .                   

 

 

 

کلمات کلیدی:

شرایط کار

رضایتمندی

رفتارهای سازمانی

کارایی نیروی انسانی

رضایت شغلی و عملکرد

 

 

 

مقدمه: 

مطالعه انگیزش ، رضایتمندی و رفتارهای سازمانی جستجویی است برای پاسخ به پرسشهای بیشمار مشکلات سازمانی ، با توجه به اهمیت عناصر انسانی در سازمانها انجام پژوهشهای کاربردی جهت کمک به فهم چرایی رفتار انسانی توسط مدیران ضروری است .رضایت شغلی بعنوان راهبردی جهت بهبود عملکرد سازمانها مطرح است و بررسی متناوب آن جهت برنامه ریزی مقابله با تغییرات کاهش دهنده آن بکار گرفته می شود . 

زمانی که یک سازمان در مسیر تعالی ، ترقی و پیشرفت گام بر می دارد و به اهداف عالیه خویش دست می یابد که دارای منابع انسانی سالم ، شاداب و با نشاط باشد . بهمین علت گفته شده است که توسعه هر سازمان در گرو توسعه و شکوفایی نیروی انسانی آن سازمان خواهد بود .(خسروی ، 1386 ، 1 ) منابع انسانی با ارزشترین منابع برای یک سازمان محسوب می شود که به تمام فعالیتهای سازمان جهت می دهد و فعالیتهای آنرا عینیت می بخشد. 

 

برای ارائه یک رفتار مطلوب و مورد پسند در راستای اهداف سازمان توسط نیروی انسانی ، بایستی عوامل انگیزشی را شناخت و ابزارهای لازم را توسط مدیران لایق و شایسته بکار برد تا رضایت شغلی ، علاقه ، وفاداری فرد به سازمان و بالندگی کارکنان در محیط کار تحقق یابد . 

 

سازمان آتش نشانی از جمله ارگانهایی است که به افراد جامعه خدمات ارائه می دهد و هم اکنون دارای بیش از 81  ایستگاه عملیاتی در سطح شهر تهران می باشد . ارائه خدمات به همشهریان در مواقعی می باشد که بر اثر حادثه یا آتش سوزی جان و یا مال آنها در خطر است و این هنگامی است که نیروهای آتش نشان در محل حاضر شده و با عملیاتهای مخصوص به اطفاء حریق و یا نجات افراد از حادثه می پردازند و این خود برای نیروهای عملیاتی می تواند حادثه آفرین باشد .از آنجا که نیرو ها در محلی مشغول به کار می باشند که حوادث گوناگون مانند موجهای خروشان به سمت آنها می آید ، لازمه کار آنها رشادت ، شجاعت ، سلامت و انگیزه ای فراوان است تا بتوانند در این چنین محیط وحشتناکی به کار خود مشغول باشند .

 

 از طرف دیگر چون کار این نیرو ها بصورت نوبه ای می باشد و به مدت 24 ساعت در کنار یکدیگر زندگی می کنند باید محیطی برای این افراد فراهم شود تا از هر لحاظ احساس آرامش کرده و نگرانی یا نارضایتی برای آنها ایجاد نشود . چرا که با توجه به مطالعات و بررسیهای دانشمندان نارضایتی بر عملکرد افراد تأثیر گذار است و این نا رضایتی می تواند بصورتهای مختلف بروز کند مانند عدم همکاری در کارهای گروهی در درون ایستگاه ، انجام ناقص فرامین ، غیبت ، جابجایی ، حضور دیر هنگام در محل کار و… و به این ترتیب انجام رسالتی که سازمان برعهده دارد با خدشه مواجه خواهد شد . 

در این تحقیق سعی شده تا ضمن بررسی میزان رضایت افراد از عواملی که بصورت فرضیه ارائه شده تأثیر آنها بر عملکرد ایشان نیز اندازه گیری شود تا بتوان با بهبود آنهاعلاو ه بر افزایش رضایتمندی ، روحیه و شادابی ایشان باعث افزایش عملکرد نیرو ها چه در درون ایستگاه و چه در محیط عملیاتی شد 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

فهرست مطالب

چکیده                                                                                                               1

مقدمه                                                                                                               2

فصل اول : کلیات تحقیق 

 

1-1- بیان مسئله                                                                                                5

1-2- هدفهای تحقیق                                                                                           5

1-3- اهمیت تحقیق                                                                                            6

1-4- سؤالات و فرضیه های تحقیق                                                                        8

1-5- مدل تحقیق                                                                                              10

1-6- تعاریف عملیاتی و واژه های کلیدی                                                               10

1-7- روش تحقیق                                                                                            12

1-8- قلمرو تحقیق                                                                                            12

1-9- جامعه و حجم نمونه                                                                                  12

 

فصل دوم : مبانی نظری تحقیق 

 

بخش اول : رضایت شغلی

2-1-1 : رضایت شغلی بعنوان نگرش شغلی                                                              14   

2-1-2 :  رضایت شغلی و ابعاد آن                                                                          17         

        نظریه فیشر و هانا                                                                                        17                 

        نظریه هاپاک                                                                                              18                                                    

        نظریه گینزبرگ                                                                                          18                                                   

        نظریه جان آر شرمر هورن                                                                           20                                                      

        نظریه ناگی                                                                                               21                                                       

       نظریه لوکه                                                                                                21                                                         

       نظریه هرزبرگ                                                                                         22  

 3-1-2 : نتایج و پیامدهای رضایت شغلی                                                                 23                                                                                                                                                  

2-1-4: نظریه های زیر بنایی رضایت شغلی                                                            26

2-1-4-1 : نظریه های ریز مدل                                                                            28

2-1-4-1-1 : نظریه سلسله مراتب نیازهای مازلو                                                      28

2-1-4-1-2 : نظریه آلدرفر                                                                                  28

2-1-4-1-3 : نظریه نیازهای ـآموخته شده مک کلله لند                                               29

2-1-4-1-4 : نظریه برابری و انتظار                                                                     29

2-1-4-2 : نظریه های درشت مدل                                                                         31

2-1-4-2-1 : نظریه دو عاملی هرزبرگ                                                                 31

2-1-4-2-2 : نظریه طرح هدف                                                                            32

2-1-4-2-3 : نظریه رضایت و بهره وری                                                               33

2-1-5 :  نظریه های رضایت شغلی                                                                       33                                                                                

2-1-5-1 :  نظریه ارزش                                                                                    33                                                                             

2-1-5-2 :  نظریه هالند                                                                                      34                                                                         

2-1-5-3 :  نظریه بریل                                                                                      34                                                                            

2-1-5-4 : نظریه نقشی                                                                                      34                               

       بخش دوم : عملکرد  

2-2-1 : رضایت شغلی و عملکرد                                                                              37 

2-2-2 :  عوامل مؤثر بر کارائی نیروی انسانی                                                          40

2-2-2-1 :  انگیزش                                                                                            40

2-2-2-2 : روابط مدیریت و نیروی انسانی                                                                42

2-2-2-3 : بهسازی و آموزش نیروی انسانی                                                             43      

2-2-3 : روشهای اندازه گیری کارائی                                                                      44 

2-2-4 : مشکلات اندازه گیری کارائی                                                                      45   

2-2-5 : انگیزش و رضایت شغلی                                                                           47

  مدل سنتی                                                                                                        48                                                                           

مدل روابط انسانی                                                                                                49                                                                           

مدل منابع انسانی                                                                                                 49                                                                      

بخش سوم : عوامل اثر گذار بر رضایت شغلی      

2-3-1 : عوامل سازنده رضایت شغلی                                                                      52

2-3-2 :  زمینه پیشرفت و ارتقاء                                                                            54                                                                         

2-3-3 : شرایط فیزیکی کار                                                                                  55                                                                         

2-3-4 :  ماهیت کار                                                                                            56                                                                         

2-3-5 :  حقوق و دستمزد                                                                                     57                                                                        

2-3-6 : سرپرستی                                                                                              59                                                                          

2-3-7 :  همکاران                                                                                              60                                                                        

2-3-8 :  مدیریت مشارکتی                                                                                   61      

                                                                                  

 

بخش چهارم : سابقه پژوهشی          

2-4 : تاریخچه تحقیقاتی رضایت شغلی                                                                     63

 

 

بخش پنجم : آشنایی با سازمان آتش نشانی 

مقدمه 

2-5-1 : تاریخچه وسیر تحول آتش نشانی                                                                  72 

2-5-2 : آشنایی با واحد عملیا ت و نحوه کار نیرو ها                                                    72       

2-5-3 : مردانی که با خطر زندگی می کنند                                                                73                                             

2-5-4 : وظایف و اختیارات سازمان آتش نشانی                                                         73  

                                            

 

فصل سوم : روش تحقیق 

مقدمه 

3-1 :  روش تحقیق                                                                                            76                                                                      

3-2 : جامعه آماری                                                                                           76                

3-3 : حجم نمونه و روش اندازه گیری                                                                    77                   

3-4 :  ابزار جمع آوری اطلاعات                                                                         78                              

3-5 :  روائی و پایائی ابزار سنجش                                                                       81                                

3-6 :  روشهای تجزیه و تحلیل اطلاعات                                                               81  

 

 فصل چهارم : تجزیه تحلیل داده های آماری

مقدمه                                                                                                                             

4-1 : بررسی توصیفی اطلاعات                                                                           85                                                                   

4-2 : رگرسیون و مدلسازی خطی                                                                         98      

4-2-1 : تعیین مدل رگرسیونی عوامل سازمانی و سطح عملکرد                                   99     

4-2-2 :   تعیین مدل رگرسیونی عوامل گروهی و سطح عملکرد                                  101                

 4-2-3 :  تعیین مدل رگرسیونی سبک مدیریت مشارکتی و سطح عملکرد                       103              

4-2-4 :  تعیین مدل رگرسیونی عوامل رضایت شغلی و سطح عملکرد                           103                         

4-3 : فرضیه های فرعی                                                                                    106

 4-3-1 : آزمون همبستگی پیرسون بین حقوق و مزایا و سطح عملکرد کارکنان                106      

4-3-2 : آزمون همبستگی پیرسون بین ارتقاء پیشرفت و سطح عملکرد کارکنان                107        

4-3-3 :  آزمون همبستگی پیرسون بین ماهیت و سطح عملکرد کارکنان                         108  

4-3-4 :   آزمون همبستگی پیرسون بین شرایط فیزیکی و سطح عملکرد کارکنان             109 

4-3-5 : آزمون همبستگی پیرسون بین عوامل سازمانی و سطح عملکرد کارکنان             110

4-3-6 : آزمون همبستگی پیرسون بین روابط همکاران و سطح عملکرد کارکنان              111

4-3-7 : آزمون همبستگی پیرسون بین سرپرستان و سطح عملکرد کارکنان                     112

4-3-8- : آزمون همبستگی پیرسون بین عوامل گروهی و سطح عملکرد کارکنان            113    

4-3-9 : آزمون همبستگی پیرسون بین سبک مدیریت مشارکتی  و سطح عملکرد کارکنان114

4-4 : فرضیه اهم                                                                                              115

4-5 : بررسی صحت معادله رگرسیون در عوامل سازمانی                                          116

4-6 : بررسی صحت معادله رگرسیون در عوامل گروهی                                          120 

4-7 : بررسی صحت معادله رگرسیون در سبک مدیریت مشارکتی                              124

4-8 : بررسی صحت معادله رگرسیون در کلیه عوامل                                                129

 

 

فصل پنجم : نتیجه گیری و پیشنهادات 

مقدمه                                                                                                               134                                                                                                    

5-1 : نتیجه گیری                                                                                              134  

5-1-1 : نتایج حاصل از فرضیه های فرعی                                                             134       

5-1-2 : نتایج حاصل از فرضیه های اصلی                                                             135      

5-1-3 : نتایج فرعی تحقیق                                                                                  135    

5-2 : پیشنهادات                                                                                               136   

5-2-1 : پیشنهادات کاربردی                                                                                137       

5-2-2 : پیشنهاداتی برای تحقیقات بعدی       

                                                           137           

پیوستها 

پرسشنامه                                                                                                          140

جدول نتایج مربوط به بخش سوم پرسش نامه                                                             147

 نتایج حاصل از اولویت بندی ابعاد مؤثر بر عملکرد توسط نیروها ی عملیاتی                   148

منابع و مأخذ                                                                                                     149 

 

فهرست جداول

جدول (2-1) : نظریه ها و تئوریهای مربوط به رضایت شغلی                                        35                                  

جدول ( 3-1) : ارتباط بین متغیرهای تحقیق و سؤالات تحقیق                                       80

جدول ( 3-2) :شاخصهای متغیر وابسته ( عملکرد )                                                   80

جدول ( 4-1 ) : توزیع فراوانی کارکنان بر حسب وضعیت تأهل                                    85

جدول ( 4-2 ) : توزیع فراوانی کارکنان بر حسب سن                                                 85                  

جدول (4-3 ) : توزیع فراوانی کارکنان بر حسب میزان تحصیلات                                 86                 

جدول ( 4-4 ) : توزیع فراوانی کارکنان بر حسب سابقه کار                                         86                    

جدول ( 4-5 ) : توزیع فراوانی کارکنان بر حسبداشتن شغل دوم                                    87  

جدول ( 4-6 ) :آماره های توصیفی مربوط به حقوق و مزایا                                         88

جدول ( 4-7 ) :میانگین و انحراف معیار مربوط به حقوق و مزایا                                  88                  

جدول ( 4-8 ) : آماره های توصیفی مربوط به ارتقاء و پیشرفت                                    89

جدول ( 4-9 ) : میانگین و انحراف معیار مربوط به ارتقاء و پیشرفت                             89

جدول ( 4-10 ) : آماره های توصیفی مربوط به ماهیت کار                                         90

جدول ( 4-11 ) : میانگین و انحراف معیار مربوط به ماهیت کار                                  90

جدول ( 4-12 ) : آماره های توصیفی مربوط به شرایط کار                                         91           

جدول ( 4-13 ) : میانگین و انحراف معیار مربوط به شرایط کار                                  91

جدول ( 4-14 ) : آماره های توصیفی مربوط به همکار                                              92

جدول ( 4-15 ) : میانگین و انحراف معیار مربوط به همکار                                       92

جدول ( 4-16 ) : آماره های توصیفی مربوط به سرپرست                                           93

جدول ( 4-17 ) : میانگین و انحراف معیار مربوط به سرپرست                                    93

جدول ( 4-18 ) : آماره های توصیفی مربوط به تصمیم گیری مشارکتی                          94

جدول ( 4-19) : میانگین و انحراف معیار مربوط به تصمیم گیری مشارکتی                    95

جدول ( 4-20 ) : آماره های توصیفی مربوط به عملکرد                                             96

جدول ( 4-21 ) : میانگین و انحراف معیار مربوط بهعملکرد                                       98

 جدول ( 4-22 ) : نتایج ضرایب همبستگی چندگانه در مدل رگرسیونی عوامل سازمانی      99     

جدول ( 4-23 ) : نتایج آنالیز واریانس                                                                    99       

جدول ( 4-24) : نتایج ضرایب مدل رگرسیونی                                                        100        

جدول ( 4-25) : نتایج ضرایب همبستگی چندگانه در مدل رگرسیونی عوامل گروهی         101      

جدول ( 4-26 ) : نتایج آنالیز واریانس                                                                    101

جدول ( 4-27 ) : : نتایج ضرایب مدل رگرسیونی                                                     102    

جدول ( 4-28 ) : نتایج ضرایب همبستگی چندگانه در مدل رگرسیونی سبک مدیریت مشارکتی103

جدول ( 4-29 ) : : نتایج آنالیز واریانس                                                                  103

جدول ( 4-30) : نتایج ضرایب مدل رگرسیونی                                                        103 

جدول ( 4-31 )  : نتایج ضرایب همبستگی چندگانه در مدل رگرسیونی                           104

جدول ( 4-32 )  : نتایج آنالیز واریانس                                                                  104

جدول ( 4-33) : نتایج ضرایب مدل رگرسیونی                                                        105

جدول ( 4-34 ) : نتایج آزمون همبستگی پیرسون بین حقوق ومزایا و سطح عملکرد          106  

جدول ( 4-35 ) : نتایج آزمون همبستگی پیرسون بین پیشرفت و ارتقاء و سطح عملکرد      107   

جدول ( 4-36 ) : نتایج آزمون همبستگی پیرسون بین ماهیت کار و سطح عملکرد             108  

جدول ( 4-37 ) : نتایج آزمون همبستگی پیرسون بین شرایط فیزیکی کاروسطح عملکرد     109  

جدول ( 4-38 ) : نتایج آزمون همبستگی پیرسون بین عوامل سازمانی و سطح عملکرد       110

جدول ( 4-39 ) : نتایج آزمون همبستگی پیرسون بین روابط همکاران و سطح عملکرد       111

جدول ( 4-40 ) : نتایج آزمون همبستگی پیرسون بین سرپرستان و سطح عملکرد              112  

جدول ( 4-41 ) : نتایج آزمون همبستگی پیرسون بین عوامل گروهی و سطح عملکرد        113  

جدول ( 4-42) : نتایج آزمون همبستگی پیرسون بین سبک مدیریت مشارکتی و سطح  عملکرد114                     

جدول ( 4-43 ) : نتایج آزمون همبستگی پیرسون بین رضایت شغلی و سطح عملکرد         115       

جدول ( 4-44)  : نتایج آزمون k-s در عوامل سازمانی                                               117   

جدول ( 4-45 ) : نتایج ازمون استقلال در عوامل سازمانی                                          118      

جدول ( 4-46)  : نتایج آزمون k-s درعوامل گروهی                                                 121   

جدول ( 4-47 ) : نتایج آزمون استقلال در عوامل گروهی                                           122       

جدول ( 4-48) : نتایج آزمون k-s در مدیریت مشارکتی                                             125        

جدول ( 4-49) : نتایج آزمون  استقلال در مدیریت مشارکتی                                        127      

جدول ( 4-50 ) : نتایج آزمون k-s در کلیه عوامل                                                    130          

جدول ( 4-51 ) : نتایج آزمون استقلال در کلیه عوامل                                                131        

 

فهرست نمودارها

نمودار ( 2-1 ) : دیدگاه سنتی نگرش                                                                        14                                                      

نمودار ( 2-2 ) : دیدگاه موقعیتی نگرش                                                                    15                                                       

نمودار ( 2-3) : طبقه بندی افرادی که در سازمان کار می کنند                                       22                             

نمودار ( 2-4 ) : علل و پیامدهای رضایت و عدم رضایت شغلی                                     24                     

نمودار ( 2-5 ) : عوامل اساسی در ارزیابی برابری                                                    30                                                             

نمودار ( 2-6 ) : عوامل مؤثر در ایجاد کارائی و اثربخشی                                            44                           

نمودار ( 2-7 ) : نحوه شکل گیری رفتار انسان                                                           48                              

نمودار ( 4-1 ) : نمودار احتمال نرمال در عوامل سازمانی                                          116               

نمودار ( 4-2 ) : نمودار پراکنش مانده ها در برابر زماندر عوامل سازمانی                     118               

نمودار ( 4-3 ) : نمودار پراکنش مانده ها در برابرy ها در عوامل سازمانی                     119                  

نمودار ( 4-4 ) : نمودار احتمال نرمال در عوامل گروهی                                           120               

نمودار ( 4-5 ) : نمودار پراکنش مانده ها در برابر زمان در عوامل گروهی                     122                        

نمودار ( 4-6 ) : نمودار پراکنش مانده ها در برابرy ها در عوامل گروهی                       123                     

نمودار ( 4-7 ) : نمودار احتمال نرمال در سبک مدیریت مشارکتی                                124                 

نمودار ( 4-8 ) : نمودار پراکنش مانده ها در برابر زمان سبک مدیریت مشارکتی             126              

نمودار ( 4-9 ) : نمودار پراکنش مانده ها در برابرy ها در سبک مدیریت مشارکتی           128         

نمودار ( 4-10 ) : نمودار احتمال نرمال در کلیه عوامل                                              129         

نمودار ( 4-11 ) : نمودار پراکنش مانده ها در برابر زمان در کلیه عوامل                       131             

نمودار ( 4-12 ) : نمودار پراکنش مانده ها در برابرy ها درکلیه عوامل                          132      

 

فهرست اشکال

شکل ( 1-1 ) : مدل مفهومی تحقیق                                                                        10                                                     

شکل ( 2-1 ) : تئوری انتظار و انگیزش                                                                 31                                                                                  

شکل ( 2-2 ) : عوامل برانگیزاننده و بهداشتی در تئوری دو عاملی هرزبرگ                   32                                                

شکل ( 2-3 ) : ارتباط بین رضایت و عملکرد                                                           37                                

شکل ( 2-4 ) : پیوند میان خشنودی و عملکرد                                                           39                                                                              

شکل ( 2-5 ) : زنجیره نیاز – خواست – ارضاء ( رضامندی )                                     47                                           

شکل ( 2-6 ) : نگرشهای مربوط به انگیزش و الگوهای مربوطه                                   49                                                                 

شکل ( 2-7 ) : رابطه بین رضایت و انگیزش                                                           51               

 

 

  • استقلال در دوره نوجوانی و تاثیر خانواده و محیط بر آن

    استقلال در دوره نوجوانی و تاثیر خانواده و محیط بر آن استقلال کودکان استقلال طلبی نوجوان دانلود پایان نامه استقلال کودکان روشهای تربیت استقلال دهی به فرزندان رشد هویت و مبارزه برای استقلال دهی اصول تربیت استقلال دهی راهکارهای تقویت…

  • پاورپوینت ماشین آلات راهسازی و ساختمانی - ماشین آسفالت تراش

    پاورپوینت ماشین آلات راهسازی و ساختمانی - ماشین آسفالت تراش رفتن به سايت اصلي در این پروژه پاورپوینت ماشین آلات راهسازی و ساختمانی - ماشین آسفالت تراش در 35 اسلاید کاربردی به طور کامل و جامع همراه با تصاویر طبق شرح زیر ارایه شده…

  • پاورپوينت فصل ششم علوم هشتم ابتدايی مبحث تنظيم هورمونی

    پاورپوينت فصل ششم علوم هشتم ابتدايی مبحث تنظيم هورمونی رفتن به سايت اصلي دانلود پاورپوينت فصل ششم علوم هشتم ابتدايی مبحث تنظيم هورمونی در قالب 7 اسلاید و با فرمت pptx بصورت کامل و جامع و با قابلیت ویرایش  …

  • ضرورت های حقوقی و اجتماعی ثبت نکاح و طلاق و ضمانت های اجرای مدنی آن

    ضرورت های حقوقی و اجتماعی ثبت نکاح و طلاق و ضمانت های اجرای مدنی آن تعریف فقهی نکاح تعریف نکاح در فقه پایان نامه در مورد نکاح پایان نامه در مورد ازدواج پایان نامه در مورد طلاق مستندات شرعی و…

  • پاورپوینت مدلهای بر پایه ترسیم جریانات نقدی

    پاورپوینت مدلهای بر پایه ترسیم جریانات نقدی پاورپوینت مدلهای بر پایه ترسیم جریانات نقدی اهداف ترسیم جریان نقدی و ساختار زمانی تکنیکهای بر پایه بازه های زمانی گسسته روش خوشه سازی بر پایه نوسان قیمت رفتن به سایت اصلی عنوان:…

  • پاورپوینت آشنایی با اخلاق در پژوهش

    پاورپوینت آشنایی با اخلاق در پژوهش پاورپوینت اخلاق در پژوهش پاورپوینت اخلاق پژوهش دانلود پاورپوینت اخلاق در پژوهش رفتن به سايت اصلي دانلود پاورپوینت آشنایی با اخلاق در پژوهش جهت رشته پایان نامه و مقالات در قالب 26 اسلايد و…

  • مبانی نظری بررسی تاثیر ویژگی های فردی بر عملکرد وام گیرندگان در باز پرداخت تسهیلات دریافتی

    مبانی نظری بررسی تاثیر ویژگی های فردی بر عملکرد وام گیرندگان در باز پرداخت تسهیلات دریافتی مدیریت ریسک اعتباری کاهش احتمال عدم باز پرداخت تسهیلات اعتباری رتبه بندی اعتباری مشتریان بانک رتبه بندی مشتریان بانک روشهای اعتبارسنجی مشتریان طبقه بندی…

  • دانلود تحقیق بازخورد آموزشی با فرمت ورد

    دانلود تحقیق بازخورد آموزشی با فرمت ورد رفتن به سايت اصلي هدف از این تحقیق بررسی بازخورد آموزشی با فرمت docx در قالب 44 صفحه ورد بصورت کامل و جامع و با قابلیت ویرایش می باشد       فهرست…

  • پروپوزال رابطه شبکه های اجتماعی با اعتماد اولیه خریداران اینترنتی در سایت های کالاهای مصرفی

    پروپوزال رابطه شبکه های اجتماعی با اعتماد اولیه خریداران اینترنتی در سایت های کالاهای مصرفی کلمات کلیدی : پروپوزال شبکه های اجتماعی افزایش اعتماد خریداران اینترنتی عوامل موثر در رفتار مصرف کننده فرایند تصمیم گیری خرید مصرف کننده رفتار خرید…

  • پاورپوینت مدیریت دانش و کاربرد آن در برنامه ریزی استراتژیک

    پاورپوینت مدیریت دانش و کاربرد آن در برنامه ریزی استراتژیک پاورپوینت مدیریت دانش و کاربرد آن در برنامه ریزی استراتژیک برنامه ریزی استراتژیک مدیریت دانش علل پیدایش مدیریت دانش مدیریت دانش تعریف مدیریت دانش ویژگی های دانش طبقه بندی ابعاد…

  • پاورپوینت حرفه فرزندپروری، قوانین و خطاها

    پاورپوینت حرفه فرزندپروری، قوانین و خطاها رفتن به سايت اصلي دانلود پاورپوینت حرفه فرزند پروری و قوانین و خطاها جهت رشته روانشناسی در قالب 45 اسلاید و با فرمت pptx بصورت کامل و جامع و با قابلیت ویرایش    …

  • پاورپوینت تحليل الگوريتم ها(مسائل و تمرين ها)

    پاورپوینت تحليل الگوريتم ها(مسائل و تمرين ها) پاورپوینت طراحی و تحلیل الگوریتم ها پاورپوینت زمان اجرای الگوریتم ها پاورپوینت طراحی الگوریتم رفتن به سايت اصلي دانلود پاورپوینت تحليل الگوريتم ها(مسائل و تمرين ها) جهت رشته مهندسی نرم افزار در قالب…

  • پاورپوینت بررسی زمانبندی در سیستم های عامل

    پاورپوینت بررسی زمانبندی در سیستم های عامل دانلود رایگان پاورپوینت بررسی زمانبندی در سیستم های عامل پاورپوینت بررسی زمانبندی در سیستم های عامل زمانبندی در سیستم های عامل هدف از زمان بندی انواع زمانبندي معیارهای زمانبندی سیاست های زمانبندی خدمت…

  • پاورپوینت حسابداری پیمان های بلند مدت

    پاورپوینت حسابداری پیمان های بلند مدت رفتن به سايت اصلي دانلود پاورپوینت حسابداری پیمان های بلند مدت جهت رشته ی حسابداری در قالب 47 اسلاید و با فرمت pptx به صورت کامل و جامع و با قابلیت ویرایش    …

  • پاورپوینت ماشین آلات ساختمانی و راهسازی - بولدوزر

    پاورپوینت ماشین آلات ساختمانی و راهسازی - بولدوزر رفتن به سايت اصلي در این پروژه پاورپوینت ماشین آلات ساختمانی و راهسازی - بولدوزر در 25 اسلاید به طور کامل و جامع همراه با تصاویر طبق موارد زیر ارایه شده است: 1- تاریخچه…

  • بررسی اختلاف زوجین در نوع عقد نکاح

    بررسی اختلاف زوجین در نوع عقد نکاح کلمات کلیدی : تراضی در عقد تراضي في عقد البيع تراضی طرفین یعنی چه اصل حاکمیت اراده در حقوق ایران تعارض اراده ظاهری و باطنی اختلاف زوجین در نوع عقد تحلیل روانی اراده…

  • پاورپوینت کامپوزیت ها و کاربرد آنها

    پاورپوینت کامپوزیت ها و کاربرد آنها پاورپوینت کاربرد کامپوزیت ها در صنایع مختلف پاورپوینت معرفی کامپوزیت ها پاورپوینت انواع کامپوزیت پاورپوینت کامپوزیت ها پاورپوینت کامپوزیت صنعتی پاورپوینت کامپوزیت در ساختمان رفتن به سايت اصلي دانلود پاورپوینت کامپوزیت ها و کاربرد…

  • پروژه رشته كامپیوتر گرایش سخت افزار با عنوان دیمر دیجیتال

    پروژه رشته كامپیوتر گرایش سخت افزار با عنوان دیمر دیجیتال میكروكنترلر دیمر دیجیتال دانلود پروژه رشته كامپیوتر گرایش سخت افزار با عنوان دیمر دیجیتال بررسی اجمالی ساختار هسته مركزی ATmega16 كاركردن و ایجاد فایلها در نرم افزار Code vision AVR…

  • فصل دوم پایان نامه سازگاری اجتماعی دانش آموزان دختر و پسر

    فصل دوم پایان نامه سازگاری اجتماعی دانش آموزان دختر و پسر مبانی نظری و پیشینه تحقیق سازگاری مبانی نظری و پیشینه تحقیق سازگاری اجتماعی مبانی نظری سازگاری اجتماعی دانش آموزان دختر و پسر پیشینه تحقیق سازگاری اجتماعی دانش آموزان دختر…

  • پاورپوینت مدیریت تحول استراتژیک

    پاورپوینت مدیریت تحول استراتژیک پاورپوینت مدیریت تحول استراتژیک اثربخشی سازمانی و نقش مدیریت تحول مدل منسجم پویای های سازمانی کاتر ماهیت تحول به عنوان یک فرآیند مراحل موجود در فرایند مدیریت تغییر مراحل موجود در فرایند تحول راهبرد يا استراتژي…

  • موارد تعمد و غفلت قانونگذار 1392 از تمایز مجازات های بازدارنده و تعزیرات شرعی

    موارد تعمد و غفلت قانونگذار 1392 از تمایز مجازات های بازدارنده و تعزیرات شرعی تعزیرات شرعی  مجازات های بازدارنده تعزیر در قانون مجازات اسلامی تعزیرات در قانون مجازات تعزیرات در قانون مجازات جدید 1392 تعزیرات و مجازات های بازدارنده مجازات های…

  • پاورپوینت معرفی منابع نظارت وب

    پاورپوینت معرفی منابع نظارت وب پاورپوینت نظارت و بازرسی پاورپوینت نظارت و بازرسی مدارس پاورپوینت نظارت و بازرسی آموزش وپرورش پاورپوینت نظارت و بازرسی کل کشور رفتن به سايت اصلي دانلود پاورپوینت معرفی منابع نظارت وب جهت رشته کامپیوتر در قالب…

  • پاورپوینت داروهای ضد افسردگی

    پاورپوینت داروهای ضد افسردگی رفتن به سايت اصلي دانلود پاورپوینت داروهای ضد افسردگی جهت رشته ی روان پزشکی در قالب 33 اسلاید و با فرمت pptx به صورت کامل و جامع و با قابلیت ویرایش       به‌ نكات‌…

  • پاورپوینت خلاصه کتاب توسعه به مثابه آزادی نوشته آمارتیاسن ترجمه دکتر وحید محمودی

    پاورپوینت خلاصه کتاب توسعه به مثابه آزادی نوشته آمارتیاسن ترجمه دکتر وحید محمودی کلمات کلیدی : دانلود رایگان پاورپوینت خلاصه کتاب توسعه به مثابه آزادی نوشته آمارتیا سن ترجمه دکتر وحید محمودی پاورپوینت خلاصه کتاب توسعه به مثابه آزادی آمارتیاسن…

  • پاورپوینت نقش دولت در توسعه اقتصادي

    پاورپوینت نقش دولت در توسعه اقتصادي کلمات کلیدی : پاورپوینت نقش دولت در توسعه اقتصادي نقش دولت در توسعه اقتصادي بررسی نقش دولت در توسعه اقتصادي تحقیق نقش دولت در توسعه اقتصادي اهم وظايف دولت در راستاي دستيابي به توسعه…

  • پاورپوینت مقدمه ای بر اقتصادسنجي

    پاورپوینت مقدمه ای بر اقتصادسنجي کلمات کلیدی : پاورپوینت اقتصادسنجي در پژوهش‌هاي تجربي اقتصادسنجي در پژوهش‌هاي تجربي پاورپوینت اقتصادسنجي مقدمه ای بر اقتصادسنجي تعریف اقتصادسنجي آنچه اقتصادسنجي انجام مي‌دهد خلاصه‌اي از كالبدشناسي مدل‌سازي اقتصادسنجي كلاسيك روش‌هاي پيش‌بيني براساس داده‌هاي سري…

  • پاورپوینت آموزش هک وبسایت و نرم افزار

    پاورپوینت آموزش هک وبسایت و نرم افزار پاورپوینت حمله هکری به حساب های بانکی پورپوینت انواع حملات هکری پاورپوینت حمله هکری پاورپوینت حمله هکری به ایران رفتن به سايت اصلي دانلود پاورپوینت آموزش هک وبسایت و نرم افزار جهت رشته کامپیوتر…

  • پاورپوینت آشنایی با روشهای جمع آوری داده ها

    پاورپوینت آشنایی با روشهای جمع آوری داده ها رفتن به سايت اصلي دانلود پاورپوینت آشنایی با روشهای جمع آوری داده ها جهت رشته آمار در قالب 28 اسلاید و با فرمت ppt به صورت کامل و جامع و با قابلیت…

  • پاورپوینت انواع گلخانه

    پاورپوینت انواع گلخانه دانلود پاورپوینت درمورد انواع گلخانه پاورپوینت انواع گلخانه در معماری دانلود پاورپوینت درباره گلخانه ها رفتن به سايت اصلي دانلود پاورپوینت انواع گلخانه جهت رشته ی معماری در قالب 35 اسلاید و با فرمت pptx به صورت…

  • الگوها و روشهای سرمایه فکری

    الگوها و روشهای سرمایه فکری سرمایه فکری سرمایه فکری سازمان ویژگی های سرمایه فکری روش های اندازه گیری سرمایه فكری الگوهای اندازه گیری سرمایه فکری دانلود پایان نامه سرمایه فکری سازمان الگوها و روشهای سرمایه فکری رفتن به سایت اصلی…

  • گزارش کاراموزی رشته کامپیوتر با عنوان قطعات سخت افزاری رایانه

    گزارش کاراموزی رشته کامپیوتر با عنوان قطعات سخت افزاری رایانه قطعات سخت افزاری رایانه دستگاههای ورودی خروجی قطعات اصلی و داخلی رایانه ها دانلود گزارش کاراموزی رشته کامپیوتر با عنوان قطعات سخت افزاری رایانه دانلود گزارش کاراموزی رشته کامپیوتر انجام…

  • پاورپوینت مفاهیم سود در تئوری حسابداری شرودر

    پاورپوینت مفاهیم سود در تئوری حسابداری شرودر رفتن به سايت اصلي دانلود پاورپوینت مفاهیم سود در تئوری حسابداری شرودر جهت رشته ی حسابداری در قالب 56 اسلاید و با فرمت pptx به صورت کامل و جامع و با قابلیت ویرایش…

  • پاورپوینت مواد و مصالح ساختمانی - چوب ( تنها مصالح تجدیدپذیر )

    پاورپوینت مواد و مصالح ساختمانی - چوب ( تنها مصالح تجدیدپذیر ) رفتن به سايت اصلي در این پروژه پاورپوینت مواد و مصالح ساختمانی - چوب ( تنها مصالح تجدیدپذیر ) در 43 اسلاید به طور کامل و جامع همراه با شکل…

  • پاورپوینت فصل ششم کتاب مبانی مدیریت رابینز و دی سنزو ترجمه اعرابی با موضوع مباني رفتار فردي و گروهي

    پاورپوینت فصل ششم کتاب مبانی مدیریت رابینز و دی سنزو ترجمه اعرابی با موضوع مباني رفتار فردي و گروهي دانلود پاورپوینت فصل ششم کتاب مبانی مدیریت رابینز و دی سنزو ترجمه اعرابی با موضوع مباني رفتار فردي و گروهي دانلود…

  • پاورپوینت اصول ایمنی در ساختمان

    پاورپوینت اصول ایمنی در ساختمان رفتن به سايت اصلي دانلود پاورپوینت اصول ایمنی در ساختمان جهت رشته ی معماری در قالب 23 اسلاید و با فرمت pptx به صورت کامل و جامع و با قابلیت ویرایش       ایمنی…