سنجش میزان کارایی شرکت بیمه با وجود ضریب خسارت

سنجش میزان کارایی شرکت بیمه با وجود ضریب خسارت

ارزیابی عملکرد با DEA
ارزیابی عملکرد در شرکت بیمه
ارزیابی عملکرد با استفاده از تحلیل پوششی داده ها
پایان نامه ارزیابی عملکرد بیمه با DEA
ارزیابی عملکرد بانک با تحلیل پوششی داده ها
شاخص های ارزیابی عملکرد سازمان ها
پایان نامه ارزیابی عملکرد
پایان نامه ارزیابی عملکرد صنعت بیمه

رفتن به سایت اصلی

دانلود پایان نامه کارشناسی ارشد رشته مدیریت بازرگانی

سنجش میزان کارایی شرکت بیمه با وجود ضریب خسارت

 

 

 

هدف از این پژوهش ارزیابی و سنجش کارآیی شعب و نمایندگی های بیمه با استفاده از روش تحلیل پوششی داده ها DEA  بصورت کامل و جامع و با منابع جدید می باشد.

 

 

چکیدهسیاست شرکت بیمه ایران در سال های اخیر گسترش شبکه فروش بود، وطی چند سال گذشته شاهد پذیرش تعداد زیادی نماینده دربازار بودیم که با معیارها و اصول بیمه‌گری و با کارکردهای بیمه آشنایی لازم رانداشتند. آسیب‌شناسی این وضعیت نشان داد، ضمن رعایت صلاحیت‌های مذکور در آیین‌نامه تنظیم امور نمایندگی( آیین نامه شماره 57 شورای‌عالی بیمه) لازم است شرکت‌های بیمه نیز در جذب نماینده برای خود برنامه، معیار و موازینی از نظر تعداد و از نظر توانمندی داشته باشند. بنابراین ارزیابی عملکرد نمایندگان بیمه ضروری به نظر می رسید، تا در پذیرش نمایندگی های جدید مورد توجه مدیران قرار گیرد.

 

 

روش هایی که تاکنون برای ارزیابی شرکت های بیمه در کشور استفاده شده است، براساس مدل های سنتی DEA بوده است. براساس مدل سنتی  کارایی شرکت ها بدون در نظرگرفتن خروجی های نامطلوب  (بد) صـورت گرفته و کل سیـستم را با ورودی ها وخروجی هایش مطلوب  (خوب ) مورد ارزیابی قرارداده اند. به همین علت در این پژوهش از روش تحلیل پوششی داده ها با خروجی نامطلوب استفاده می شود، تا مشخص شود که چه عاملی باعث عملکرد ضعیف شبکه فروش شرکت های بیمه می شود تا با ایجاد تغییرات لازم، بهبود عملکردشان فراهم گردد و مدیران شرکت های بیمه در انتخاب شبکه فروش آن را در نظر داشته باشند. 

 

 

تحقیق حاضر از نظر هدف، از نوع تحقیقات کاربردی محسوب می شود. از نظر نوع، جزء تحقیقات توصیفی- تحلیلی می باشد. در این پژوهش عملکرد شصت نمایندگی درجه سه بررسی شده و در مورد نمایندگی های بیمه ناکارا علت عملکرد ضعیف آنها، پیگیری شده است. همچنین برای ارزیابی کارایی این نمایندگی ها از تکنیک DEA و مدل  CCRورودی محور با خروجی نامطلوب استفاده شده است.

 

 

هدف از این پژوهش سنجش کارایی نمایندگان شرکت سهامی بیمه ایران با  استفاده از تکنیک DEA  و خروجی نامطلوب می باشد.
 

 

 

 

کلمات کلیدی: تحلیل پوششی داده ها، کارایی، شبکه فروش، صنعت بیمه، خروجی نامطلوب

 

 

مقدمه
یکی از ارزشمندترین دستاوردهای بشر برای رویارویی با حوادث و تأمین برخی از نیازهای اقتصادی، اجتماعی و روانی، پدیده بیمه است. بیمه وسیله ای است که علاوه بر جبران خسارات اقتصادی ناشی از حوادث، تأمین آینده و ارتقای سطح زندگی افراد و ایجاد بستری مناسب و مطمئن برای رشد و توسعه اقتصادی، موجب آرامش خاطر اعضای جامعه شده و این آرامش نیز به نوبه خود موجب پویایی حیات اجتماعی، رشد و شکوفایی استعدادها و افزایش کارایی و بهره وری می شود(راستگو، حبیب،1390).در قرن حاضر فعالیت های اقتصادی به گونه ای شکل گرفته اند که تداوم آنها بدون پشتوانه بیمه ای سخت تحت تاثیر قرار می گیرد. به همین علت صنعت بیمه سالانه حجم ارزشی زیادی را به خود اختصاص می دهد که در مقایسه با حجم سایر فعالیت های اقتصادی حجم بسیار قابل توجهی است(حجاریان، مسعود،1387).بیمه در جوامع مختلف در قالب موسسات و خدمات متنوع وجود دارد، هر چند که در کشورهای در حال توسعه به صورت یک پدیده زیر بنایی و با ابعاد مورد انتظار شکل نگرفته است. توسعه صنعت بیمه در کشورهای پیشرفته، عمق و ابعاد حیاتی این صنعت را آشکار ساخته و دست یابی به بسیاری از اهداف اقتصادی را امکان پذیرساخته است.          

 

                                                                                                         
شرکت های بیمه سعی دارند که با استفاده بهینه از امکانات موجود، خدماتی را ارائه دهند که به لحاظ کمیت و کیفیت در سطح بالایی باشد و چون این شرکت ها ارائه کننده خدمات عمومی بوده و موتور محرکه جامعه تلقی می شوند، اگر بررسی نشوند از لحاظ اقتصادی و اجتماعی، جامعه را با چالش مواجه خواهند نمود. ارزیابی شرکت های بیمه بدین منظور صورت می گیرد که از چگونگی عملکرد آنها مطلع شویم و بتوانیم آنها را مورد مقایسه قرار دهیم و از این طریق در جهت بهبود مستمر عملکرد آنها حرکت کنیم. این ارزیابی به موسسات بیمه در افزایش آگاهی از میزان مطلوبیت و مرغوبیت فعالیت هایشان کمک می کند و به آنها فرصت می دهد که مشکلات را شناسایی کرده و عمل صحیح را قبل از اینکه مشکلات بزرگ شوند، انجام دهند.(Kueng, 2000) یکی از تکنیک هایی که برای اندازه گیری کارایی واحدهای تصمیم گیری   با چندین ورودی و چندین خروجی استفاده می شود، تحلیل پوششی داده ها   است. در

 

 

 

 

اندازه گیری کارایی و تغییرات آن در طی زمان می تواند از یک سو در ارزیابی مواردی چون: کیفیت به کارگیری منابع، سطح بازدهی فعالیت ها، وضع موجود و ضعف ها و نارسایی های آن از برنامه های تدوین شده و از سوی دیگر در کشف روش های بهبود بهره وری و کارایی، اصلاحات مورد لزوم و این که کدام عامل تولید باید تقویت شده و یا ترکیب صحیح خود را بیابد و تخصیص منابع چگونه باید صورت پذیرد، بسیار مؤثر واقع شود. با توجه به اهمیت استراتژیک بهبود بهره وری و کارایی برای هر سازمان، اندازه گیری این دو فاکتور به مدیریت این امکان را می دهد که نقاط ضعف موجود و نیز روش های بهبود را شناسایی کرده و با استفاده از فرصت های بالقوه و استفاده مطلوب تر از منابع، نتایج فعالیت ها را در اسرع وقت در جهت بهبود بهره وری و کارایی کلی سیستم هدایت نماید. در شرکت های بیمه می توان با بهره گیری بهینه از نیروی انسانی و منابع سرمایه ای، به بالاترین کارایی دست یافت. شاید یکی از مهم ترین اثرات افزایش کارایی شرکت های بیمه، تأثیر بر نرخ حق بیمه ها و کاهش آن باشد که خود منجر به ارزان تر شدن بیمه نامه ها و استتقبال هر چه بیشتر مردم از پوشش های بیمه ای خواهد بود (ابراهیمی قوام آبادی 1389ص2). 

 

 

نمايندگان و كارگزاران بيمه و بازاريابان آنها شبكه فروش صنعت بيمه را تشكيل مي دهند و در حقيقت بازوان اجرايي شركت هاي بيمه جهت فروش بيمه مي باشند. توانايي و بالندگي شبكه فروش، شكوفايي فروش، از نظر كمي و كيفي را بدنبال خواهد داشت و ضعف آن نيز موجب پريشاني عرضه بيمه در جامعه خواهد بود. به جرات مي توان گفت يكي از عواملي كه باعث ایجاد مشکل در زمينه رسيدن به سطح مطلوبی از فروش بیمه نامه و تركيب فروش خدمات بيمه اي در صنعت بیمه شده است، نارسايي و رشد نيافتگي شبكه فروشندگي حضوري در بازار بيمه ايران است.

بنابراین این سوال همواره درباره عملکرد شبکه فروش بیمه مطرح است، که شبکه فروش با چه میزان ودرجه ای از کارایی عمل می کند؟

 

 

از سال 1978، تکنیک تحلیل پوششی داده ها (DEA) به طور وسیعی برای اندازه گیری کارایی نسبی واحدهای تصمیم گیری(DMU) با ورودی ها و خروجی های مشابه بکار برده می شود. نتایج حاصل از این تکنیک نشان می دهد که چطور DMU ها در مقایسه با همدیگر در تبدیل ورودی ها به خروجی ها عمل می کنند(Kao & Hwang, 2008).  روش هایی که تاکنون برای ارزیابی شرکت های بیمه در کشور استفاده شده است، براساس مدل های سنتی DEA بوده است. براساس مدل سنتی  کارایی شرکت ها بدون در نظرگرفتن خروجی های نامطلوب  (بد) صـورت گرفته و کل سیـستم را با ورودی ها وخروجی هایش مطلوب  (خوب ) مورد ارزیابی قرارداده اند. به همین علت در این پژوهش از روش تحلیل پوششی داده ها با خروجی نامطلوب استفاده می شود، تا مشخص شود که چه عاملی باعث عملکرد ضعیف شبکه فروش شرکت های بیمه می شود تا با ایجاد تغییرات لازم، بهبود عملکردشان فراهم گردد و مدیران شرکت های بیمه در انتخاب شبکه فروش آن را در نظر داشته باشند. 
 

 

 

 

 

فهرست مطالب
چکیده .1

فصل اول: کلیات تحقیق
1-1-    مقدمه .3                                                           
1-2-    بیان مسئله 4
1-3-    اهمیت  و ضرورت تحقیق5
1-4-    اهداف تحقیق8
1-5-    مدل تحقیق 9
1-6- تعریف متغیرهای پیشنهادی تحقیق 10 
1-7- سوالات تحقیق 12
1-8- روش تحقیق.12
1-8-1- روش گردآوری اطلاعات .12
1-8-2- روش تجزيه و تحليل اطلاعات 12
1-9-  قلمرو تحقیق 13
1-10- تعریف واژه ها و اصطلاحات تخصصی.13

 

 

فصل دوم: ادبیات و پیشینه تحقیق
2-1- مقدمه  18 
2-2- ارزیابی عملکرد . 19
2-3- تحلیل پوششی داده ها 21             
2-4- مدل های اصلی تحلیل پوششی داده ها 22
2-4-1- مدلCCR . 23
2-4-1-1- مدل مضربی CCR ورودی محور  .25
2-4-1-2- مدل مضربی CCR خروجی محور.26
2-4-2- مدل BCC 27
2-4-2-1- مدل مضربی BCC ورودی محور 27 
2-4-2-2- مدل مضربی BCC خروجی محور.28
2-5- مروری بر تحقیقات انجام شده با استفاده DEA .29
2-5-1- تحقیقات خارجی .29
2-5-2- تحقیقات داخلی 30
2-6- مروری بر تحقیقات انجام شده درصنعت بیمه  با استفاده DEA32
2-6-1- تحقیقات خارجی . 32
2-6-2- تحقیقات داخلی   35
2-7- ورودی ها  و خروجی های نامطلوب در DEA .  39
2-7-1- مدل خروجی نامطلوب  40 
2-8- مروری بر تحقیقات انجام شده با خروجی نامطلوب. 41
2-9- مدل تحقیق . 43   

 

   
    
فصل سوم: روش اجرای تحقیق
3-1- مقدمه . 45
3-2- روش تحقیق  46
3-3- جامعه آماری . 46
3-4- روش گردآوری اطلاعات  47
3-5- روش تجزیه و تحلیل اطلاعات . 47
3-6- رتبه بندی واحدهای کارا 48
3-6-1- روش اندرسون- پترسون  48
3-6-2- روش کارایی متقاطع . 48
3-7- ورودی و خروجی های تحقیق .49
3-7-1- ورودی ها .49
3-7-2- خروجی ها .49
3-7-3- ورودی و خروجی نمایندگی بیمه . 50
3-8- نمونه ای از حل مدل تحلیل پوششی داده ها 53
3-8-1- روش اول مدل BCC  خروجی محور .53
3-8-2- روش دوم خروجی نامطلوب مهرگان .54

 

 

فصل چهارم : تجزیه و تحلیل داده ها
4-1- مقدمه 57
4-2- ارزیابی و تجزیه و تحلیل نتایج حاصل از مدل .58
4-2-1- در نظر گرفتن خروجی نامطلوب به عنوان یک عامل ورودی 58
4-2-2- در نظر گرفتن خروجی نامطلوب با تغییر متغیر به عنوان یک عامل خروجی
.65
4-3- رتبه بندی واحدهای تصمیم گیری .71

 

 

فصل پنجم : بحث و نتیجه گیری و پیشنهادات
5-1- مقدمه .75
5-2- سنجش کارایی نمایندگان با روش های فعلی 75 
5-3- پاسخ به پرسش های تحقیق 77
5-4- بحث و نتیجه گیری . 84
5-5- پیشنهادات برخاسته از تحقیق .85
5-5-1- پیشنهاد برای نمایندگان بیمه . 85
5-5-2- پیشنهاد ها برای شرکت های بیمه . 86
5-5-3- پیشنهاد ها برای بیمه  مرکزی . 87
5-6- پیشنهاد برای تحقیقات آینده . 87
5-7- محدودیت ها. 87

 

منابع و مأخذ
الف – منابع فارسی .  89
ب – منابع خارجی . 92

پیوست ها 
پیوست الف – شناخت بیمه و تاریخچه آن   94

 

 

 

 

فهرست جداول
جدول(2-1)خلاصه ای بر فعالیتهای DEA.38
جدول(3-1) جدول(3-1) ورودی ها( )و خروجی های( )،نماینده  بیمه50 
جدول(4-1) نتایج ارزیابی نمایندگی های بیمه و واحدهای مرجع با دیدگاه اول 59                                                          
جدول (4-2) نمایندگان کارا در دیدگاه اول . 62
جدول (4-3) نقاط تصویر واحدها به منظور کارا شدن در دوره بعدی فعالیت در دیدگاه اول 62
جدول (4-4) نقاط تصویر (واحد مجازی )برای نمایندگی 7343 65
جدول(4-5) تبدیل خروجی نامطلوب به خروجی مطلوب بر اساس مدل مهرگان 66
جدول(4-6) : نتایج ارزیابی نمایندگی های بیمه و واحدهای مرجع با دیدگاه دوم  66
جدول (4-7) نمایندگان کارا در دیدگاه دوم 68
جدول(4-8 ) : نقاط تصویر نمایند گی ها در دیدگاه دوم 69
جدول (4-9) : رتبه بندی واحدها بر اساس دو دیدگاه  72
جدول (5-1) رتبه بندی نمایندگی های بیمه بر اساس روش فعلی  76 
جدول (5-2) تعداد و درصد نمایندگان کارا و ناکارا .78 
جدول (5-3) مقایسه تعداد واحدهای کارا و ناکارا و مقایسه میانگین کارایی 78 
جدول (5-4) مقایسه نتایج حاصل از سنجش کارایی دیدگاه اول و دوم.79 

 

 

فهرست اشکال

شکل(1-1) مدل کلاسیک واحد تصمیم گیرنده  8
شکل (1-2) ورودی و خروجی دفاتر نمایندگی 11
شکل(2-1) مدل کلی تحلیل پوششی داده ها22  

 

 

  • پاورپوینت آموزش تدریس درس اول فارسی هشتم

    پاورپوینت آموزش تدریس درس اول فارسی هشتم رفتن به سايت اصلي دانلود پاورپوینت آموزش تدریس درس اول فارسی هشتم به دانش آموزان کلاس هشتم متوسطه اول در قالب 10 اسلاید و با فرمت pptx بصورت کامل و جامع و با…

  • دانلود تحقیق بیمه با فرمت ورد

    دانلود تحقیق بیمه با فرمت ورد رفتن به سايت اصلي هدف از این تحقیق بررسی بیمه با فرمت docx در قالب 11 صفحه ورد بصورت کامل و جامع و با قابلیت ویرایش می باشد     فهرست مطالب تعریف بیمه…

  • بررسی و تحلیل جملات بیان کننده درد در زبان فارسی با استفاده از مدل هلیدی

    بررسی و تحلیل جملات بیان کننده درد در زبان فارسی با استفاده از مدل هلیدی مدل هلیدی تحلیل جملات با مدل هلیدی الگوی هلیدی در تحلیل زبان درد بررسی و تحلیل جملات بیان کننده درد در زبان فارسی با استفاده…

  • پاورپوینت شرح نرم افزار حفاظتی kerio control

    پاورپوینت شرح نرم افزار حفاظتی kerio control رفتن به سايت اصلي دانلود پاورپوینت شرح نرم افزار حفاظتی kerio control جهت رشته نرم افزار در قالب 43 اسلاید و با فرمت pptx به صورت کامل و جامع و با قابلیت ویرایش…

  • پاورپوینت آموزشی درس آسیب شناسی ورزشی

    پاورپوینت آموزشی درس آسیب شناسی ورزشی رفتن به سايت اصلي دانلود پاورپوینت آموزشی درس آسیب شناسی ورزشی جهت رشته تربیت بدنی در قالب 220 اسلاید و با فرمت pptx به صورت کامل و جامع و با قابلیت ویرایش    …

  • آثار و قلمرو عفو خصوصی و بررسی انتقادات وارده بر آن از سوی علمای حقوق

    آثار و قلمرو عفو خصوصی و بررسی انتقادات وارده بر آن از سوی علمای حقوق قلمرو عفو خصوصی آثار عفو خصوصی یژگی های عفو خصوصی شرایط اعطای عفو خصوصی مبنای حقوقی عفو خصوصی تشریفات اعطای عفو خصوصی عفو خصوصی در…

  • مبانی نظری ارزیابی علل ایجاد مطالبات سررسید گذشته و معوق انواع بانکها و راه حلهای مناسب وصول

    مبانی نظری ارزیابی علل ایجاد مطالبات سررسید گذشته و معوق انواع بانکها و راه حلهای مناسب وصول مطالبات معوق پیشینه مطالبات معوق در ایران راه حل های مناسب وصول مطالبات معوق عوامل موثر در ایجاد مطالبات معوق مبانی نظری مطالبات…

  • پاورپوینت جزوه و کتاب اصول اقتصاد ۲ (اقتصاد کلان)

    پاورپوینت جزوه و کتاب اصول اقتصاد ۲ (اقتصاد کلان) پاورپوینت آموزش اقتصاد کلان به زبان ساده پاورپوینت آموزش اقتصاد کلان پیام نور پاورپوینت آموزش اقتصاد کلان 1 پاورپوینت آموزش اقتصاد کلان پیشرفته پاورپوینت کتاب اصول اقتصاد ۲ رفتن به سايت…

  • دانلود پاورپوینت بسته بندی ادویه، تقلبات و چالشها

    دانلود پاورپوینت بسته بندی ادویه، تقلبات و چالشها پاورپوینت تقلب ها در ادویه جات پاورپوینت آشنایی با انواع ادویه جات پاورپوینت تقلب در بسته بندی ادویه جات رفتن به سايت اصلي دانلود پاورپوینت بسته بندی ادویه، تقلبات و چالشها جهت…

  • پرسشنامه رابطه ذهنیت فلسفی و سبک رهبری مدیران

    پرسشنامه رابطه ذهنیت فلسفی و سبک رهبری مدیران پرسشنامه ذهنیت فلسفی پرسشنامه سبک رهبری مدیران دانلود پرسشنامه ذهنیت فلسفی دانلود پرسشنامه سبک رهبری مدیران پرسشنامه سبک رهبری پرسشنامه سبک رهبری لیکرت دانلود پرسشنامه سبک رهبری رفتن به سایت اصلی دانلود پرسشنامه پایان…

  • پاورپوینت فصول سوم و چهارم سیستم های برنامه ریزی منابع سازمان با عنوان برنامه ریزی نیازهای فراگیری و آموزشی ای.آر.پی در سازمان

    پاورپوینت فصول سوم و چهارم سیستم های برنامه ریزی منابع سازمان با عنوان برنامه ریزی نیازهای فراگیری و آموزشی ای.آر.پی در سازمان رفتن به سايت اصلي دانلود پاورپوینت فصول سوم و چهارم سیستم های برنامه ریزی منابع سازمان با عنوان…

  • پاورپوینت ارزیابی عملكرد و تعالي سازماني

    پاورپوینت ارزیابی عملكرد و تعالي سازماني کلمات کلیدی : پاورپوینت ارزیابی عملكرد و تعالي سازماني ارزیابی عملكرد و تعالي سازماني ارزش ها و مفاهيم بنيادی مدل EFQM نگاهي كلي به مدل EFQM عملكرد و تعالي مديريت عملكرد مديريت عملكرد و…

  • پرسشنامه تحلیل محیط خارجی و ارزیابی داخلی برای انجام برنامه ریزی در شرکت

    پرسشنامه تحلیل محیط خارجی و ارزیابی داخلی برای انجام برنامه ریزی در شرکت پرسشنامه برنامه ریزی پرسشنامه تحلیل محیط خارجی برای انجام برنامه ریزی پرسشنامه ارزیابی داخلی برای انجام برنامه ریزی در شرکت رفتن به سایت اصلی دانلود پرسشنامه پایان نامه رشته مدیریت…

  • پاورپوینت آشنایی با کرم شناسی پزشكی

    پاورپوینت آشنایی با کرم شناسی پزشكی رفتن به سايت اصلي دانلود پاورپوینت آشنایی با کرم شناسی پزشكی جهت رشته علوم آزمایشگاهی در قالب 69 اسلاید و با فرمت ppt به صورت کامل و جامع و با قابلیت ویرایش    …

  • مبانی نظری و پیشینه تحقیق یادگیری سازمانی 64 صفحه

    مبانی نظری و پیشینه تحقیق یادگیری سازمانی 64 صفحه کلمات کلیدی : مبانی نظری یادگیری سازمانی پیشینه داخلی یادگیری سازمانی پیشینه خارجی یادگیری سازمانی دانلود مبانی نظری یادگیری سازمانی پیشینه تحقیق یادگیری سازمانی ادبیات نظری یادگیری سازمانی فصل دوم پایان…

  • پاورپوینت بایسته های فرزندپروری

    پاورپوینت بایسته های فرزندپروری پاورپوینت فرزندپروری و تربیت فرزند پاورپوینت فرزند پروری اسلامی پاورپوینت فرزندپروری نوجوان پاورپوینت مهارتهای فرزندپروری دانلود پاورپوینت فرزندپروری پاورپوینت سبکهای فرزندپروری فایل پاورپوینت فرزندپروری پاورپوینت شیوه های فرزندپروری دانلود پاورپوینت بایسته های فرزندپروری رفتن به سايت…

  • دانلود پاورپوینت انرژی هسته ای

    دانلود پاورپوینت انرژی هسته ای رفتن به سايت اصلي دانلود پاورپوینت انرژی هسته ای جهت رشته فیزیک در 22 اسلاید و با فرمت pptx  بصورت کامل و جامع و با قابلیت ویرایش       حدود سه قرن قبل از…

  • مقاله اجزای گیاهان

    مقاله اجزای گیاهان گیاهان اجزای سازنده گیاهان وظیفه هر بخش گیاهان دانلود مقاله اجزای گیاهان سیستم همکاری در فروش فایل همکاری در فروش فایل همکاری در فروش فروش فایل انجام پروژه و پایان نامه رشته کشاورزی fileina فروشگاه ساز فایل…

  • پاورپوینت سازه فضاکار

    پاورپوینت سازه فضاکار دانلود پاورپوینت سازه فضاکار دانلود پاورپوینت درمورد سازه فضاکار رفتن به سايت اصلي دانلود پاورپوینت سازه فضاکار جهت رشته مهندسی در قالب 23 اسلاید و با فرمت pptx به صورت کامل و جامع و با قابلیت ویرایش…

  • ایمنی و بهداشت حرفه ای در انبار

    ایمنی و بهداشت حرفه ای در انبار کنترل انبار ایمنی در انبار دانلود مقاله ایمنی در انبار دانلود مقاله اصول ایمنی و بهداشت در انبارداری دانلود مقالات رشته ایمنی ایمنی و بهداشت حرفه ای در انبار دانلود مقالات ایمنی رفتن…

  • پیشینه نظری و فصل دوم پایان نامه جانباز

    پیشینه نظری و فصل دوم پایان نامه جانباز فصل دوم پایان نامه جانباز مبانی نظری جانباز پیشینه تحقیق جانباز پیشینه داخلی جانباز پیشینه خارجی جانباز پیشینه پژوهش جانباز پیشینه نظری جانباز ادبیات نظری جانباز چارچوب نظری جانباز رفتن به سايت…

  • پاورپوينت آشنایی با مفهوم پردازه ها

    پاورپوينت آشنایی با مفهوم پردازه ها پاورپوينت پردازه ها دانلود پاورپوينت پردازه ها پاورپوینت درباره پردازه ها رفتن به سايت اصلي دانلود پاورپوينت آشنايي با مفهوم پردازه ها جهت رشته کامپیوتر و IT در قالب 52 اسلايد و با فرمت…

  • پاورپوینت کتاب و درس فصل 13 - جورج کلی

    پاورپوینت کتاب و درس فصل 13 - جورج کلی رفتن به سايت اصلي دانلود پاورپوینت کتاب و درس فصل 13 - جورج کلی جهت رشته روانشناسی در قالب 13 اسلاید و با فرمت pptx بصورت کامل و جامع و با…

  • دانلود پاورپوینت ACLS

    دانلود پاورپوینت ACLS پاورپوینت در مورد گواهینامه ACLS پاورپوینت درباره ACLS پاورپوینت آموزش ACLS رفتن به سايت اصلي دانلود پاورپوینت ACLS جهت رشته پزشکی در 20 اسلاید و با فرمت pptx  بصورت کامل و جامع و با قابلیت ویرایش  …

  • پاورپوینت برج ترنینگ تورسو و ویژگی های بنا

    پاورپوینت برج ترنینگ تورسو و ویژگی های بنا پاورپوینت برج ترنینگ تورسو کالاتراوا پاورپوینت برج ترنینگ تورسو اثر کالاتراوا پاورپوینت تحلیل برج ترنینگ تورسو پاورپوینت سازه برج ترنینگ تورسو پاورپوینت معماری برج ترنینگ تورسو پاورپوینت برج ترنینگ تورسو رفتن به…

  • مشکلات مربوط به جانبازان و اقدامات اصلاحی انجام شده

    مشکلات مربوط به جانبازان و اقدامات اصلاحی انجام شده جانبازی درایران مشکلات مربوط به جانبازان سازمان های متولی امور جانبازان نقش ورزش در خودباوری جانبازان تحقیق درباره معلولیت جسمی و جانبازی نحوه خدمات رسانی به جانبازان در ایران تحقیق کامل…

  • پاورپوینت تحلیل محتوای کتاب ریاضی پنجم ابتدایی

    پاورپوینت تحلیل محتوای کتاب ریاضی پنجم ابتدایی رفتن به سايت اصلي دانلود پاورپوینت تحلیل محتوای کتاب ریاضی پنجم ابتدایی جهت رشته ریاضی در قالب 23 اسلاید و با فرمت pptx بصورت کامل و جامع و با قابلیت ویرایش      …

  • دانلود تحقیق شخصیت و رویکرد صفات با فرمت ورد

    دانلود تحقیق شخصیت و رویکرد صفات با فرمت ورد رفتن به سايت اصلي هدف از این تحقیق بررسی شخصیت و رویکرد صفات با فرمت docx در قالب 22 صفحه ورد بصورت کامل و جامع و با قابلیت ویرایش می باشد…

  • مبانی نظری ارزیابی ارتباط اخلاق ترافیک شهروندی و تخلفات رانندگی

    مبانی نظری ارزیابی ارتباط اخلاق ترافیک شهروندی و تخلفات رانندگی اخلاق شهروندی اخلاق ترافیک شهروندی مبانی نظری میزان تخلفات رانندگی مبانی نظری اخلاق شهروندی مبانی نظری اخلاق ترافیک شهروندی اخلاق ترافیك شهروندان اخلاق ترافیك شهروندی در بین رانندگان شهری عوامل…

  • مبانی نظری و پیشینه تحقیق تمرکز مالکیت 69 صفحه

    مبانی نظری و پیشینه تحقیق تمرکز مالکیت 69 صفحه کلمات کلیدی : فصل دوم پایان نامه تمرکز مالکیت مبانی نظری تمرکز مالکیت پیشینه تحقیق تمرکز مالکیت پیشینه داخلی تمرکز مالکیت پیشینه خارجی تمرکز مالکیت پیشینه پژوهش تمرکز مالکیت پیشینه نظری…

  • پایان نامه کارشناسی حسابداری با عنوان تجزیه و تحلیل نسبتهای مالی شرکت زربال ‏

    پایان نامه کارشناسی حسابداری با عنوان تجزیه و تحلیل نسبتهای مالی شرکت زربال ‏ پایان نامه کارشناسی حسابداری با عنوان تجزیه و تحلیل نسبتهای مالی شرکت زربال ‏ تجزیه و تحلیل نسبتهای مالی شرکت زربال ‏ نسبتهای مالی نظبت یابی…

  • دانلود تحقیق بازاریابی درونی با فرمت ورد

    دانلود تحقیق بازاریابی درونی با فرمت ورد رفتن به سايت اصلي هدف از این تحقیق بررسی بازاریابی درونی با فرمت docx در قالب 33 صفحه ورد بصورت کامل و جامع و با قابلیت ویرایش می باشد     فهرست مطالب…

  • دانلود پاورپوینت مالیات عمومی و خط مشی دولت ها

    دانلود پاورپوینت مالیات عمومی و خط مشی دولت ها رفتن به سايت اصلي دانلود پاورپوینت مالیات عمومی و خط مشی دولت ها جهت رشته اقتصاد در 191 اسلاید و با فرمت pptx  بصورت کامل و جامع و با قابلیت ویرایش…

  • جایگاه مصلحت در اسلام

    جایگاه مصلحت در اسلام دانلود مقاله مصلحت انعطاف پذیری دین اسلام دانلود مقالات رشته حقوق و فقه و معارف اسلامی دانلود مقاله جایگاه مصلحت در اسلام دانلود مقاله مصلحت در اسلام دانلود مقالات رشته حقوقی رفتن به سایت اصلی دانلود…

  • پرسشنامه سبک های اسنادی پترسون و سلیگمن با روایی و پایایی

    پرسشنامه سبک های اسنادی پترسون و سلیگمن با روایی و پایایی کلمات کلیدی : پرسشنامه سبک های اسنادی پرسشنامه سبک های اسنادی پترسون نحوه نمره گذاری پرسشنامه سبک های اسنادی پرسشنامه سبک اسناد نوجوانان پرسشنامه سبک های اسنادی پترسون پرسشنامه…