مبانی نظری تاثیر اجرای روش کارت امتیازی متوازن در ارزیابی عملکرد بانک

مبانی نظری تاثیر اجرای روش کارت امتیازی متوازن در ارزیابی عملکرد بانک

ارزیابی عملکرد در بانک
ارزیابی عملکرد کارکنان بانک ملت
شاخص های ارزیابی عملکرد بانک
ارزیابی عملکرد کارکنان با کارت امتیازی متوازن
ارزيابي عملكرد سازمان با روش كارت امتيازي متوازن (bsc)
مبانی نظری ارزیابی عملکرد
مبانی نظری ارزیابی عملکرد کارکنان
پیشینه تحقیق ارزیابی عملکرد
پیشینه تحقیق ارزیابی عملکرد کارکنان

رفتن به سایت اصلی

دانلود مبانی نظری پایان نامه کارشناسی ارشد رشته مدیریت بازرگانی

مبانی نظری تاثیر اجرای روش کارت امتیازی متوازن در ارزیابی عملکرد بانک

 

 

 

 

هدف از این پژوهش تاثیر اجرای روش کارت امتیازی متوازن در ارزیابی عملکرد بانک بصورت کامل و جامع و با منابع جدید می باشد.در واقع می خواهیم تاثیر اجرا تکنیک ارزیابی متوازن “BSC”بر سنجش عملکرد بانک ملت را بررسی نماییم.

 

 

چکیده:
ارزیابی شرط لازم مدیریت است. اگر چیزی را نتوان ارزیابی نمود نمی توان آن را مدیریت کرد. سرمایه گذاری و مدیریت روی دارایی های نامشهود در بالندگی و شکل گیری سازمانهای مشتری مدار و پاسخگو منجر به تولید خدمات ارزان و بالا رفتن سطح رضایتمندی جامعه هدف می گردد. امروزه دیگر نمی توان با ابزارهای اندازه گیری عملکرد دوران اقتصاد سنتی و صنعتی موفقیت سازمان را سنجید. ارزیابی عملکرد فرایند سنجش و اندازه گیری و مقایسه میزان و نحوه دستیابی به وضعیت مطلوب با معیارها و نگرش معین در دامنه و حوزه تحت پوشش معین با شاخص های معین با هدف بازنگری اصلاح و بهبود مستمر آن می‎باشد. بانک ملت استان گیلان نیز، در جهت نیل به اهداف عالی و رسیدن به جایگاه برتر نیاز به استقرار یک مدل جهت ارزیابی عملکرد خویش دارد تا هم استراتژی‌های خود را عملیاتی نموده، عملکرد مجموعه خود را جهت حصول اطمینان از کاهش انحراف در مسیر ارزیابی نماید و هم در رسیدن به نتایج مورد خواست خود توازن ایجاد نماید.

 

 

به همین منظور در این تحقیق، بررسی نقش ارزیابی عملکرد در بانک ملت استان گیلان با استفاده از کارت امتیازی متوازن  مورد بررسی قرار می‌گیرد. این تحقیق ابتدا با مقایسه سیستم‌های ارزیابی عملکرد و انتخاب مدل کارت امتیازی متوازن به این سوال پاسخ می‌دهد که کدام یک از مدل‌های اندازه گیری عملکرد را جهت ارزیابی عملکرد بانک ملت استان گیلان باید انتخاب کرد و توسعه داد؟

 

اين تحقيق از نظر هدف کاربردي است و از لحاظ روش و اجرا، تحقیق حاضر توصیفی از نوع پیمایشی است و نهایتاً از لحاظ روش جمع آوری داده ها و اطلاعات این تحقیق از نوع میدانی می باشد. ابزار پژوهش نیز پرسشنامه بوده است. کارکنان بانک ملت استان گیلان که تعداد آنها 750 نفر بود به عنوان جامعه آماری در نظر گرفته شده است. شیوه نمونه گیری در این پژوهش روش تصادفی ساده بوده است. تحلیل توصیفی و استنباطی داده ها با استفاده از نرم افزار spss انجام شده است. آزمون تی تست برای بررسی فرضیه ها و آزمون فریدمن برای اولویت بندی شاخص ها استفاده شده است. نتایج حاصل از آزمون فرضیه ها نشان می‎دهد که تمام فرضیه های تحقیق تایید شده است.

 

 

 

واژه‌هاي كليدي:

ارزیابی عملکرد، کارت امتیازی متوازن (شاخص های چهارگانه BSC)، دارایی های مشهود و دارایی های نامشهود

 

 

 

1-2- بیان مسأله
در اوایل دهه 1990موسسه نولان نورتون بازوی تحقیقاتی شرکت کی پی ام جی تحقیقی را با عنوان(( اندازه گیری عملکرد سازمانهای آینده)) به عهده گرفت. در این پژوهش روشی به منظور اندازه گیری عملکرد به نام کارت امتیازی متوازن ارائه شد. کارت امتیازی متوازن چارچوبی مفهومی دارد که اهداف راهبردی سازمان را به شاخص های قابل سنجش تبدیل کرده و توزیع متعادلی میان حوزه های حیاتی سازمان برقرارمی کند و امروزه نه تنها بعنوان ابزاری برای اندازه گیری عملکرد بلکه بعنوان ابزاری به منظور مدیریت راهبردی و تبدیل چشم انداز به مجموعه ای شفاف و واضح از اهداف نیز استفاده می شود.

 

این روش که تلاش شد ضعف سیستم های اندازه گیری عملکرد سنتی در ارتباط با خلق ارزش از دارایی های نامشهود پوشانده شود بعنوان سیستم ارزیابی عملکردعلاوه بر ارزیابی مالی عملکرد سازمان را با افزودن سه بعد دیگر ارزیابی می کند. مدل ارزيابي متوازن تکنيکي جهت تبديل استراتژي به عمل می‌باشد، كارت امتيازی متوازن، شاخص‌های مالی سنتی را حفظ می‌کند، اما شاخص‌های مالی به تنهايي ناكافي هستند، كارت امتيازي متوازن، شاخص‌های مالی از عملكرد گذشته را با شاخص‌هایی از تعيين کننده‌های عملكرد آينده تكميل می‌کند. اهداف و شاخص‌های كارت امتيازی از استراتژی و چشم انداز سازمان تعيين شده‌اند. اين اهداف و شاخص‌ها به عملكرد سازمان در چهار منظر می‌نگرند: مالی، مشتری، فرآيندهای داخلی، و رشد و يادگيری.

 

زیگنفوس(2000) استفاده از کارت امتیازی متوازن را به منظور انتخاب شاخص های عملکرد در حوزه بازرسی ممیزی داخلی نشان داد. کالن وهمکاران (2003) استفاده از کارت امتیازی متوازن را برای تقویت مدیریت عملکرد پیشنهاد دادند. لانکویست(2002) کارت امتیازی متوازن را یکی از معروف ترین سیستم های اندازه گیری و سنجش عملکرد در آمریکا و اروپا تلقی کرد. چن و همکاران (2006) با استفاده از کارت امتیازی متوازن به ارزیابی عملکرد دانشگاه تکنولوژی چین پرداختند. چرا که بیان داشتند صاحب نظرانی همچون ( بروان.دلوین.رولستاداس واندرسون). کارت امتیازی متوازن را بعنوان یکی از سیستم های مدرن اندازه گیری معرفی کردند.

 

 

با توجه به گسترش رقابت جهانی و افزایش تنوع تقاضای مشتری سازمان ها برای حفظ بازار و کسب سود باید بطور مداوم در تلاش برای بهبود تولید ارائه خدمات و فرآیندهای فعالیت مطابق با سلایق مشتریان باشند. پر واضح است که مشتری امروزی خواستار محصولی با کیفیت  و در عین حال با قیمتی مناسب است. این امر نیز مستلزم ارتباط نزدیک با مشتریان و شناخت کافی از فرآیندهای درونی سازمان است. ابزاری که می تواند شناخت کامل و صحیحی از عملیات درونی یک سازمان و بازخور مناسبی از عملکرد کارکنان ارائه کند، ارزیابی عملکرد است. با توجه به تغییر و دگرگونی های روزافزون در محیط و عوامل  اثر گذار بر سازمانها سیستم های ارزیابی عملکرد می توانند موثر واقع شوند که بطور فراگیر یک سازمان را ارزیابی کنند و علاوه بر معیارهای مالی. معیارها و سنجه های غیرمالی را نیز در ارزیابی خود دخیل کنند. امروزه سازمان ها با چندین موضوع اساسی در رابطه با کسب و کار روبرو هستند. چهار موضوع فراگیر که بدون شک واحدهای کسب وکار را متاثر می سازد عبارتند از: اتکا بر معیار های مالی سنتی، افزایش    دارایی های نامشهود، خطر از دست دان شهرت و اجرای استراتژی.

 

اگر سابقه ارزیابی عملکرد را مورد کاوش قرار دهیم باید به تاریخ زندگی بشر برگردیم درست زمانی که افراد کار کردن بصورت گروهی را آغاز کردند شیوه ارزیابی درآن زمان بر اساس قضاوت های ذهنی و شخصی مسئول گروه بوده است. به همین ترتیب شیوه ارزیابی عملکرد و اهدافی را که دنبال می کند در دوره های مختلف مدیریت (کلاسیک.نئوکلاسیک….) و همچنین در کشورهای مختلف بصورت گوناگون اجرا شده است. در ایران نیز ارزیابی بصورت کلاسیک در اواخر قرن هفتم هجری توسط خواجه رشیدالدین فضل الله مطرح شده که در سال 1349 برای اولین بار در کشور مقرر گردید که سازمانهای دولتی از نظر مدیریت و نحوه اداره امورمورد ارزیابی قرار گیرند. در دوران عصرصنعتی تمام رویکردهایی که در زمینه ارزیابی عملکرد در بانکها وجود داشت بر مبنای  شاخص های مالی (دارایی های مشهود) بود که امروزه سیستم سنجش سنتی عملکرد خوانده می شود. در اواخر قرن بیستم با فرا رسیدن عصر اطلاعات سازمانها مزیت رقابتی خود را در حوزه های غیر مالی  (دارایی های نامشهود) دیدند و شاخص های عملکرد سنتی را مورد انتقاد قرار دادند. بر این اساس مدل های مختلفی برای اندازه گیری عملکرد توسعه داده شد که از آن جمله می توان  به سینک و تاتل. ماتریس عملکرد و مدل هرم عملکرد اشاره کرد. مدل های ارائه شده هر چند به اندازه گیری ابعاد مالی و غیر مالی توجه دارند، در ارائه سنجه های مورد نظر در چارچوب متوازن و متعادل ناموفق هستند. این عدم تعادل سبب می شود تا سنجه ها نتوانند تصویر مناسب و صحیحی از عملکرد سازمان ارائه دهند.

 

بانک ملت نیز برای اندازه گیری و بهبود عملکرد فعالیت های مختلفی را بکار می گیرد. در حالیکه ارزیابی عملکرد شعب بانک ملت بر مبنای شاخص های مالی (دارایی های مشهود) انجام می گردید و حتی درجه بندی شعب به درجه یک، درجه دو، درجه سه و درجه چهار برحسب ابعاد مالی شعب صورت می گردید. بنابراین با توجه به اینکه سازمانها امروزه مزیت رقابتی خود را در حوزه های غیر مالی (دارایی های نامشهود) ایجاد می نمایند. بنابراین بانک ملت نیز جهت بدست آوردن سهم بازار، بهبود عملکرد، حاکمیت ضابطه شایستگی و ایجاد فضای مناسب در اجرای اثر بخشی وظایف شعب و نیل به اهداف سازمانی که مجموعه این فعالیتها، عملکرد بانک را بهبود بخشیده و موفقیت و پیشرفت آن را تسهیل می کند، نیاز  به یک سیستم سنجش عملکرد فراگیر دارد که علاوه بر حفظ معیارهای مالی، معیارهای غیرمالی نیز مورد ارزیابی قرار دهد. با توجه به ضعف سیستم فعلی اندازه گیری عملکرد بسیاری از سازمانهای پیشرو به طراحی و استقرار سیستم های جامع تری که وظایف سازمانی را با اهداف استراتژیک پیوند داده و با ارائه مجموعه متوازنی از شاخص های مالی و غیر مالی فعالیت های سازمان را به سمت خواست و نیاز مشتریان هدایت کنند پرداختند. روش جدیدی که این گونه شرکت ها برای اجرای موفقیت آمیز استراتژی های خود به کار گرفته اند ارزیابی متوازن است(پنی، 2008: 1).

 

 

با توجه به مطالب بیان شده سوال اصلی تحقیق بدین صورت بیان می شود که :   نقش نظام ارزیابی عملکرد با رویکرد کارت امتیازی متوازن در سنجش عملکرد بانک ملت استان گیلان چگونه است؟

 

 

 

 

 

 

فهرست مطالب 

فصل دوم : ادبیات و پیشینه تحقیق

 

بخش اول : ارزیابی عملکرد2-1-1- مقدمه    11
2-1-2- تعاریف ارزیابی عملکرد    11
2-1-3- تاريخچه ارزيابي عملكرد     13
2-1-3-1- ارزيابي عملكرد در ايران     13
2-1-4- ديدگاههاي سنتي و نوين در ارزيابي عملكرد      14
2-1-5- سیستمهای  ارزیابی عملکرد سنتی و نوین    15
2-1-5-1- سیستمهای سنتی ارزیابی عملکرد      16
2-1-5-1-1- سیستم اندازه گیری حسابداری     16
2-1-5-1-2- روش ABC      17
     2-1-5-1-3- روش ارزش افزوده اقتصادی      17
     2-1-5-1-4- روشهای ارزیابی عملکرد افراد      18
     2-1-5-2- سیستمهای نوین ارزیابی عملکرد    18
     2-1-5-2-1- نظام مدیریت کیفیت ایزو     18
     2-1-5-2-2- نظام مدیریت بر مبنای هدف    19
2-1-5-2-3- نظام مدیریت کیفیت جامع    19
2-1-5-2-4- روش بالدریج    20
2-1-5-2-5- نظام مدیریت هوشین    20
2-1-5-2-6- مدل تعالی سازمانی اروپا    21

 

بخش دوم: کارت امتیازی متوازن2-2-1- نظام کارت امتیازی متوازن    24
2-2-2- تعاریف و مفاهیم  کارت امتیازی متوازن    24
2-2-3- سیر تکاملی کارت امتیازی متوازن    26
2-2-3-1- کارت امتیازی متوازن نسل اول    26
2-2-3-2- کارت امتیازی متوازن نسل دوم    27
2-2-3-3- کارت امتیازی متوازن نسل سوم    27
2-2-4-روش ارزیابی متوازن به عنوان یک سیستم ارزیابی عملکرد    33
2-2-5-  ويژگيهای نظام ارزيابی عملكرد سازمانی کارآمد    35
2-2-6- مدل های ارزيابی عملكرد    35
2-2-6-1- مدل سينك و تاتل (1989)    36
2-2-6-2- ماتريس عملكرد (1989)    37
2-2-6-3-  تحليل ذينفعان (2001)    38
2-2-6-4- چارچوب مدوری و استيپل (2000)    39
2-2-6-5- الگوی فيشر برای ارزيابی عملكرد    40
2-2-6-6- مدل تعالی سازمانی اروپا (EFQM)    40
2-2-6-7- مدل دمينگ     41
2-2-6-8- مدل مالكولم بالدريج    42
2-2-6-9- مدل تعالی در کسب و کار کانجی(KBEM)    42
2-2-7- كارت امتيازی متوازن مدلهای ارزيابی متوازن عملكرد    43
2-2-8- بررسی سیستم های ارزیابی عملکرد و انتخاب مناسب ترین سیستم    44
2-2-8-1- دلايل انتخاب کارت امتيازی متوازن    44
2-2-9- معرفی وروابط بین ابعاد استراتژی (سنجه های مالی وغیرمالی)    47
2-2-10- منظرهای روش کارت ارزیابی متوازن     49
2-2-10-1- منظر مالی    50
     2-2-10-2-منظر مشتری    54
2-2-10-3- منظر فرآیندهای داخلی کسب و کار    58
2-2-10-4- منظر یادگیری و رشد    63
2-2-10-4-1- اندازه گیری شاخص رضایت کارکنان    65
2-2-10-3-2- اندازه گیری شاخص نگهداری کارکنان    66
2-2-10-3-3- اندازه گیری شاخص بهره وری کارکنان    66
2-2-11- روش ارزیابی متوازن به عنوان یک سیستم ارزیابی عملکرد    68
2-2-11-1- برطرف کردن مانع مربوط به انتقال استراتژی    68
2-2-11-2- برطرف کردن مانع مربوط به عدم هم‌سویی کارکنان    69
2-2-11-3- برطرف کردن مانع مربوط به عدم تخصیص منابع لازم    69
2-2-11-4- برطرف کردن مانع مربوط به عدم تعهد مدیریت ارشد    70
2-2-12- توازن در ارزیابی متوازن    70
2-2-12-1- توازن بین سنجه‌های مالی و غیر مالی (از لحاظ اهمیت)    70
2-2-12-2- توازن بین ذینفعان داخلی و خارجی سازمان    71
2-2-12-3-  توازن بین اهداف بلند مدت و کوتاه مدت    71
2-2-12-4- توازن بین شاخص‌های هادی و تابع عملکرد    71
2-2-13- اساس موفقیت    72
2-2-13-1- حمایت مدیریت ارشد    72
2-2-13-2- مدیریت پروژه    72

 

بخش سوم : پیشینه تحقیق 2-3-1- کاربرد کارت امتیازی متوازن در بانک ها:     75
2-3-2- آشنایی با بانک ملت استان گیلان(صف وستاد)     75
2-3-3-رسالت و خط مشی بانک ملت استان گیلان     76
2-3-4- رسالت بانک ملت    77
2-3-5-  چشم انداز- ارزشها    78
2-3-6- نقاط قوت و نقاط ضعف     78
2-3-7-  فرصتها و تهدیدها     79
2-3-8- ذی نفعان       80
2-3-8 – پژوهش های داخلی    81
2-3-9-  تحقیقات خارجی    83

منابع و ماخذ     

 

 

  • پاورپوینت آشنایی با سبک معماری باهاوس و ریشه آن

    پاورپوینت آشنایی با سبک معماری باهاوس و ریشه آن پاورپوینت مدرسه باهاوس پاورپوینت مکتب باهاوس دانلود پاورپوینت مدرسه باهاوس دانلود پاورپوینت مکتب باهاوس رفتن به سايت اصلي دانلود پاورپوینت آشنایی با سبک معماری باهاوس Bauhaus و ریشه آن جهت رشته معماری…

  • چارچوب نظری و پیشینه پژوهش راهبردهای یادگیری خودتنظیمی

    چارچوب نظری و پیشینه پژوهش راهبردهای یادگیری خودتنظیمی فصل دوم پایان نامه راهبردهای یادگیری خودتنظیمی مبانی نظری راهبردهای یادگیری خودتنظیمی پیشینه تحقیق راهبردهای یادگیری خودتنظیمی پیشینه پژوهش راهبردهای یادگیری خودتنظیمی پیشینه نظری راهبردهای یادگیری خودتنظیمی ادبیات نظری راهبردهای یادگیری خودتنظیمی…

  • دانلود تحقیق تاریخچه روابط عمومی در ایران و جهان با فرمت ورد

    دانلود تحقیق تاریخچه روابط عمومی در ایران و جهان با فرمت ورد رفتن به سايت اصلي هدف از این تحقیق بررسی تاریخچه روابط عمومی در ایران و جهان با فرمت docx در قالب 37 صفحه ورد بصورت کامل و جامع…

  • بررسی تاثیر صورت سود و زیان بر تصمیم گیری سرمایه گذاران و به تبع آن بازده سرمایه گذاران و تغییرات بازده آنها

    بررسی تاثیر صورت سود و زیان بر تصمیم گیری سرمایه گذاران و به تبع آن بازده سرمایه گذاران و تغییرات بازده آنها بازده سهام صورتهای مالی صورت سود و زیان بورس اوراق بهادار تهران رابطه اجزای صورت سود و زیان…

  • شناسایی عوامل موثر در بروز بحران بانکی در اقتصاد ایران

    شناسایی عوامل موثر در بروز بحران بانکی در اقتصاد ایران بحران بانکی در ایران نظام بانکی ایران بحران بانکی در اقتصاد ایران عوامل موثر در بروز بحران بانکی بحران بانکی در اقتصاد ایران دانلود مقاله بحران بانکی در اقتصاد ایران…

  • پاورپوینت شرایط اهدای خون

    پاورپوینت شرایط اهدای خون رفتن به سايت اصلي دانلود پاورپوینت شرایط اهدای خون جهت رشته آموزشی در قالب 18 اسلاید و با فرمت pptx بصورت کامل و جامع و با قابلیت ویرایش         در بعضی از بيماري…

  • پاورپوینت آشنایی با سقف های کاذب

    پاورپوینت آشنایی با سقف های کاذب رفتن به سايت اصلي دانلود پاورپوینت آشنایی با سقف های  کــاذب جهت رشته معماری در قالب 37 اسلايد و با فرمت pptx به صورت کامل و جامع و با قابلیت ویرایش      …

  • ارزیابی ماهیت بی حجابی از نگاه فقه و حقوق

    ارزیابی ماهیت بی حجابی از نگاه فقه و حقوق جرم بی حجابی بی حجابی از نگاه فقه بی حجابی از نگاه حقوق بی حجابی در قانون مجازات اسلامی بی حجابی در منابع قانونی و فقهی دیدگاه قانون گذار درباره حجاب…

  • پاورپوینت کارآیی و عملکرد GPRS

    پاورپوینت کارآیی و عملکرد GPRS رفتن به سايت اصلي دانلود پاورپوینت کارآیی و عملکرد GPRS جهت رشته آموزشی در قالب 22 اسلاید و با فرمت pptx بصورت کامل و جامع و با قابلیت ویرایش       GPRS شبکه راديويي…

  • نگاهی به ابعاد قاچاق انسان در جهان امروزی

    نگاهی به ابعاد قاچاق انسان در جهان امروزی قاچاق انسان تحقیق قاچاق انسان تحقیق قاچاق زنان تحقیق درباره قاچاق انسان تحقیق پدیده قاچاق انسان ابعاد قاچاق انسان ابعاد قاچاق انسان در جهان ابعاد قاچاق انسان در آمریکا ابعاد قاچاق انسان…

  • دانلود تحقیق ارتباط بازاریابی رابطه مند و وفاداری مشتریان با فرمت ورد

    دانلود تحقیق ارتباط بازاریابی رابطه مند و وفاداری مشتریان با فرمت ورد رفتن به سايت اصلي هدف از این تحقیق بررسی ارتباط بازاریابی رابطه مند و وفاداری مشتریان با فرمت docx در قالب 31 صفحه ورد بصورت کامل و جامع…

  • پاورپوینت روش های بیوتکنولوژی اصلاح گیاهان دارویی

    پاورپوینت روش های بیوتکنولوژی اصلاح گیاهان دارویی دانلود پاورپوینت روش های بیوتکنولوژی اصلاح گیاهان دارویی دانلود پاورپوینت درمورد روش های بیوتکنولوژی اصلاح گیاهان دارویی رفتن به سايت اصلي دانلود پاورپوینت روش های بیوتکنولوژی اصلاح گیاهان دارویی جهت رشته پزشکی در…

  • پاورپوینت کتاب تجزیه و تحلیل و طراحی سیستم ها دکتر زاهدی

    پاورپوینت کتاب تجزیه و تحلیل و طراحی سیستم ها دکتر زاهدی پاورپوینت کتاب تجزیه و تحلیل سیستم ها پاورپوینت تجزیه و تحلیل سیستم های اطلاعاتی پاورپوینت تجزیه و تحلیل سیستم ها و روش ها پاورپوینت کتاب تجزیه و طراحی سیستم…

  • دانلود تحقیق در مورد تعهد سازمانی word

    دانلود تحقیق در مورد تعهد سازمانی word رفتن به سايت اصلي هدف از این تحقیق بررسی تعهد سازمانی با فرمت docx در قالب 50 صفحه ورد بصورت کامل و جامع و با قابلیت ویرایش می باشد     تعهد سازماني…

  • نحوه و چگونگی اعمال تخفیف در مجازاتها

    نحوه و چگونگی اعمال تخفیف در مجازاتها حقوق جزاجرم تخفیف در مجازات دانلود مقاله تخفیف در مجازات دانلود مقاله حقوق جزاجرم نحوه و چگونگی اعمال تخفیف در مجازاتها رفتن به سایت اصلی نحوه و چگونگی اعمال تخفیف در مجازاتها  …

  • پاورپوینت مقدمه ای بر مدیریت اسلامی

    پاورپوینت مقدمه ای بر مدیریت اسلامی دانلود پاورپوینت آماده ارائه کلاسی درس مدیریت اسلام دانلود پاورپوینت مقدمه ای بر مدیریت اسلامی بینش اسلام پیرامون مدیریت مدیریت امانت است مدیریت تکلیف است نه حق شرایط تکلیف حق مدیریت خدمت است نه…

  • پاورپوینت (اسلاید) انبارداری

    پاورپوینت (اسلاید) انبارداری کلمات کلیدی : پاورپوینت انبارداری تحقیق انبارداری انبارداری تعريف انبار واحدهاي در گير با انبار وظايف انبارها وظايف انبار دار انواع انبار انواع موجوديهاي انبار سيستم انبارداري برخي از مزاياي سيستم انبار داري رفتن به سایت اصلی…

  • پاورپوینت دستورالعمل بايگاني موضوعي

    پاورپوینت دستورالعمل بايگاني موضوعي کلمات کلیدی : پاورپوینت دستورالعمل بايگاني موضوعي دستورالعمل بايگاني موضوعي بايگاني موضوعي بايگاني تعريف انواع بايگاني از نظر مدت زمان نگهداري اسناد آرشيو پرونده سند داراي طبقه بندي تنظيم پرونده برچسب پرونده برچسب كارتن يا زونكن…

  • مبانی نظری و پیشینه تحقیق سرمایه فکری شرکت 51 صفحه

    مبانی نظری و پیشینه تحقیق سرمایه فکری شرکت 51 صفحه کلمات کلیدی : مبانی نظری سرمایه فکری پیشینه تحقیق سرمایه فکری مبانی نظری سرمایه فکری شرکت پیشینه تحقیق سرمایه فکری شرکت پیشینه داخلی سرمایه فکری شرکت پیشینه خارجی سرمایه فکری…

  • پاورپوینت آلودگی آب ها بر اثر فاضلاب های صنعتی

    پاورپوینت آلودگی آب ها بر اثر فاضلاب های صنعتی رفتن به سايت اصلي دانلود پاورپوینت آشنایی با آلودگی آب ها بر اثر فاضلاب های صنعتی جهت رشته محیط زیست در قالب 32 اسلاید و با فرمت pptx به صورت کامل…

  • پاورپوینت تخصیص هزینه ها (محصولات مشترک و فرعی)

    پاورپوینت تخصیص هزینه ها (محصولات مشترک و فرعی) کلمات کلیدی : پاورپوینت تخصیص هزینه ها (محصولات مشترک و فرعی) تخصیص هزینه ها تحقیق تخصیص هزینه ها هزینه های مشترک هزینه های تفکیک پذیر طبقه بندی محصولات فرایند تولید مشترک دو…

  • ارزیابی ایستگاههای کاری سالن رنگ تندرشرکت ایران خودرو

    ارزیابی ایستگاههای کاری سالن رنگ تندرشرکت ایران خودرو صدك آنتروپومتری ایستگاه كاری وضعیت كاری دانلود مقالات رشته بهداشت حرفه ای ارزیابی ایستگاههای کاری سالن رنگ دانلود مقالات بهداشت حرفه ای سیستم همکاری در فروش فایل رفتن به سایت اصلی دانلود…

  • پاورپوینت کامل کتاب تصمیم گیری و تعیین خط مشی دکتر الوانی

    پاورپوینت کامل کتاب تصمیم گیری و تعیین خط مشی دکتر الوانی کلمات کلیدی : پاورپوینت کامل کتاب تصمیم گیری و تعیین خط مشی دکتر الوانی رفتن به سایت اصلی پاورپوینت کامل کتاب تصمیم گیری و تعیین خط مشی دکتر الوانی…

  • استفاده از C. Vulgaris برای حذف دی اکسیدکربن در یک فتوبیوراکتور

    استفاده از C. Vulgaris برای حذف دی اکسیدکربن در یک فتوبیوراکتور استفاده از C Vulgaris برای حذف دی اکسیدکربن در یک فتوبیوراکتور رفتن به سایت اصلی نمونه ترجمه دی اکسید کربن (CO2) یک گاز بی رنگ با غلظت حدود 330…

  • مبانی نظری و پیشینه تحقیق فشار روانی

    مبانی نظری و پیشینه تحقیق فشار روانی مبانی نظری فشار روانی دانلود مبانی نظری فشار روانی پیشینه تحقیق فشار روانی ادبیات نظری فشار روانی فصل دوم پایان نامه فشار روانی مبانی نظری و پیشینه تحقیق فشار روانی ادبیات و مبانی…

  • پاورپوینت آموزش تدریس فصل 2 ریاضی دوم - تقریب زدن

    پاورپوینت آموزش تدریس فصل 2 ریاضی دوم - تقریب زدن رفتن به سايت اصلي دانلود پاورپوینت آموزش تدریس فصل 2 ریاضی دوم - تقریب زدن به کودکان کلاس دوم ابتدایی در قالب 8 اسلاید و با فرمت pptx بصورت کامل…

  • دانلود تحقیق ادبیات مربوط به مشتری با فرمت ورد

    دانلود تحقیق ادبیات مربوط به مشتری با فرمت ورد رفتن به سايت اصلي هدف از این تحقیق بررسی ادبیات مربوط به مشتری با فرمت docx در قالب 34 صفحه ورد بصورت کامل و جامع و با قابلیت ویرایش می باشد  …

  • فرهنگ شهادت در شعر انقلاب

    فرهنگ شهادت در شعر انقلاب شهادت شعر انقلاب دفاع مقدس دانلود مقالات رشته زبان و ادبیات فارسی دانلود مقاله فرهنگ شهادت در شعر انقلاب دانلود مقالات زبان و ادبیات فارسی دانلود مقالات ادبیات فارسی دانلود مقالات رشته ادبیات فارسی رفتن…

  • گزارش كارآموزی رشته صنایع و معماری با عنوان پارچه

    گزارش كارآموزی رشته صنایع و معماری با عنوان پارچه نخ های استرج پارچه های كشباف نخ های پلی آمید معمولی دانلود گزارش كارآموزی رشته صنایع و معماری با عنوان پارچه گزارش كارآموزی خرید گزارش كارآموزی انجام گزارش كارآموزی سیستم همکاری…

  • پاورپوینت آشنایی با تفکر استراتژيک

    پاورپوینت آشنایی با تفکر استراتژيک رفتن به سايت اصلي دانلود پاورپوینت آشنایی با تفکر استراتژيک جهت رشته مدیریت در قالب 32 اسلاید و با فرمت ppt به صورت کامل و جامع و با قابلیت ویرایش       مشكل اصلي…

  • مبانی نظری و پیشینه تحقیق نظریه های استرس شغلی

    مبانی نظری و پیشینه تحقیق نظریه های استرس شغلی کلمات کلیدی : فصل دوم پایان نامه نظریه های استرس شغلی مبانی نظری نظریه های استرس شغلی پیشینه تحقیق نظریه های استرس شغلی پیشینه داخلی نظریه های استرس شغلی پیشینه خارجی…

  • پاورپوینت معنویت در محیط کار

    پاورپوینت معنویت در محیط کار رفتن به سايت اصلي دانلود پاورپوینت معنویت در محیط کار جهت رشته روانشناسی در قالب 36 اسلاید و با فرمت pptx بصورت کامل و جامع و با قابلیت ویرایش       تاکنون رویکرد های…

  • پاورپوینت طراحی داخلی رشته معماری

    پاورپوینت طراحی داخلی رشته معماری دانلود پاورپوینت طراحی داخلی رشته معماری پاورپوینت طراحی داخلی تحقیق راحب طراحی داخلی معماری پاورپوینت آموزش طراحی داخلی رشته معماری رفتن به سايت اصلي دانلود پاورپوینت طراحی داخلی جهت رشته معماری در قالب 176  اسلاید…

  • پاورپوینت سیستم های هزینه یابی و هزینه یابی بر مبنای فعالیت و کاربرد آن در بخش بازرگانی و خدماتی

    پاورپوینت سیستم های هزینه یابی و هزینه یابی بر مبنای فعالیت و کاربرد آن در بخش بازرگانی و خدماتی کلمات کلیدی : پاورپوینت سیستم های هزینه یابی و هزینه یابی بر مبنای فعالیت و کاربرد آن در بخش بازرگانی و…

  • دانلود پاورپوینت دوره آموزشی ارزیابی کار و زمان

    دانلود پاورپوینت دوره آموزشی ارزیابی کار و زمان رفتن به سايت اصلي دانلود پاورپوینت دوره آموزشی ارزیابی کار و زمان جهت رشته مدیریت در 202 اسلاید و با فرمت pptx  بصورت کامل و جامع و با قابلیت ویرایش    …